Valsts Akadēmiskais koris "Latvija" šonedēļ Spānijā kopā ar Kadakesas orķestri un diriģentu Džanandrea Nosedu atskaņoja Ludviga van Bēthovena Svinīgo mesu (Missa Solemnis).

Tūres pirmais koncerts notika 10. decembrī Saragosas koncertzālē (Auditorio de Zaragoza), otrais - 11. decembrī Katalāņu mūzikas pilī (Palau de la Música Catalana) Barselonā, bet noslēdzās 12. decembrī Madrides Nacionālajā mūzikas auditorijā.

Vēl koncertā skanēja arī Volfganga Amadeja Mocarta Klarnetes koncerts La mažorā (KW622), kur solo spēlēja Zviedru klarnetists Martins Frests (Martin Frost). Savukārt Bēthovena Svinīgās mesas atskaņojumā Valsts Akadēmiskajam korim “Latvija” un Kadakesas orķestrim pievienojās vācu soprāns Rikarda Merbeta (Richarda Merbeth), krievu mecosoprāns Oļesja Petrova (Olesya Petrova) un amerikāņu bass Stīvens Hjūms (Steven Humes). Korim "Latvija" šī bija pirmā sastapšanās ar maestro Nosedu.

Madridē klausītāju vidū bija arī Latvijas Televīzijas Kultūras redakcijas vadītāja Ieva Rozentāle, kura telefonintervijā Intai Pīrāgai atklāj savus iespaidus par redzēto un dzirdēto:

"12. decembra koncerts kļuva par Notikumu ar lielo burtu.

Tas bija trešais koncerts, kurā piedalījās koris "Latvija", noslēdzot turneju Spānijā - varbūt tādēļ emocionālā spriedze bija augstāka. Ar šo koncertturneju tika atzīmēta arī mūzikas aģentūras "Iber Muisica" piecdesmitgade -

pašā koncerta sākumā tas tika pieteikts kā veltījums mūsu diriģentam Marisam Jansonam.

Arī pašā programmiņā vairākas lappuses veltītas sarakstiem, ko "Iber Musica" rīkojusi Spānijā ar Marisa Jansona piedalīšanos. Tiešām apbrīnojams devums, kas tikai te nav noticis viņa vadībā!"

Ieva Rozentāle arī slavē iespaidīgo, mazliet vecmodīgo koncertzāli - Madrides Nacionālo mūzikas auditoriju, kas atvērta 1988. gadā, taču akustiski ir ļoti pateicīga - ar milzu koka paneļiem griestos, ieapaļa un ļoti labu skaņu. "Bija bauda klausīties, kaut apkārt bija nemierīgā spāņu publika.

Kas nav pierasts pie mums - netiek nodoti mēteļi, visi sēž ar mētelīšiem un čubinās, bet tai pašā laikā klausītāji ir ļoti gudri - nevienu reizi neviens starp daļām neaplaudēja, tikai sākās milzīgs klepus - visi izklepojās un mūzika skanēja tālāk.

Ļoti smalkjūtīgi uztvēra visu, kas notiek."

Teleofonintervijā Ieva pauž sajūsmu gan par zviedru klarnetista Martina Fresta spēli, kuru pavadījušas milzīgas ovācijas, gan jaudīgo Bēthovena atskaņojumu, un arī Nosedu kā neparasti efektīgu diriģentu.

Ieva Rozentāle novērojusi - lai augstā līmenī atskaņotu Bēthovena vērienīgo opusu tik starptautiskā sastāvā, no kora "Latvija" tas prasījis maksimālu koncentrācijas pakāpi: "Noseda tempus ļoti intensīvi dzina uz priekšu, viņš pats ir ļoti aizrautīgs, un kaut kādā ziņā Bēthivenu viņš interpertēja brīvi, svabadi, izdarot negaidītus dramaturģiskus pavērsienus."

Vairāk un plašāk - ierakstā!