Latvijas Radio pirmajā studijā ierakstīts grandiozs mūzikas projekts "Raimonds Pauls. Opera". Tajā iekļautas 16 pasaules skaistākās operu ārijas, kas izdziedātas nevis solista balsī, bet Raimonda Paula jūtīgajā klavierspēlē.

Klavieres kā soloinstrumentu papildina orķestra skanējums, ko veido Latvijas Radio bigbends un orķestra Sinfonietta Rīga stīgu grupa Kārļa Vanaga vadībā. 19. decembrī Daugavpilī, bet 27. decembrī Cēsīs šī programma izskanēja arī koncertos. Gadumijā "Klasika" aicina baudīt tās pirmatskaņojumu radiovilnī!

Albums sniedz iespēju pasaulslavenas operu ārijas sadzirdēt atšķirīgi no ierastā un tādējādi saklausīt tajās jaunas nianses un noskaņas. Vienmēr pierastās operdziedātāja balss vietā šoreiz skan Raimonda Paula klavieru solo.

Šāda visai neparasta projekta ideja pieder Latvijas Radio bigbenda vadītājam Mārim Briežkalnam, un tā dzimusi pērn saistībā ar Latvijas Radio 90. jubileju. Līdz ar to, ka Latvijas Radio savu skanējumu 1925. gadā sāka ar Pučīni operas Madame Butterfly translāciju, bigbends kopā ar Raimondu Paulu jubilejas koncertam iestudēja šīs operas skaistāko melodiju mazliet džeziskās versijās, un klausītājiem tā ļoti iepatikās. Tas arī bijis pirmais impulss...

Albumā iekļautas skaistākās un arī pasaulslavenākās ārijas no Sensāsa, Pučīni, Bellīni, Verdi, Bizē un citu klasiķu operām. To atlase bijusi paša Maestro pārziņā, un viņš arī ieklausījies vērtīgos padomos...

"Šeit var izspēlēties fantastiskākās melodijas no operām, kuras katrs zina no galvas. Interesanti, ka bigbendam te vajadzēja prast nospēlēt klasisko mūziku, tuvojoties orķestra skanējumam, kaut vairāki numuri ir pietuvināti džeza stilistikai," intervijā Intai Pīrāgai atklāj Maestro un neslēpj. "Tagad pats klausos cauri ierakstus un redzu, kuri numuri pašam patīk. Šim mūzikas ierakstam jāskan kādā klusā fonā, labā atmosfērā. Ne jau tur, kur daudz publikas. Tā ir iespēja patīksmināties par skaistu mūziku."

Maestro neslēpj, ka projekta tapšanas procesā bieži iegriezies arī pie "Klasikas" meitenēm, kuras sarūpējušas daudzu operu āriju notis, taču atlase un izvēle, saprotams, bijusi Maestro ziņā.

"Viss nemaz diskā neiegāja. Liels paldies aranžētājam Kallumam Au - viņš ir izcils profesionālis, kuram Londonā ir pašam savs orķestris. To nevar nejust, kā orķestris ieskanas..."

Klavieru partijas, protams, aranžējis pats Raimonds Pauls: "Man priekšā bija oriģinālmelodijas - centos vietām tās izspēlēt, kā to rakstījuši paši autori - Verdi un Pučīni. Taču šad un tad neizturēju - piemēram, Ofenbahu sāku sinkopēt, kur nemaz tas nav paredzēts," nosmej Maestro. Viņš arī atzīst: "Gēršvinu, kurš tuvāk džezam, protams, spēlēt ir daudz ērtāk.

Bet ģeniālo Normas āriju spēlējot - nu, tur nerviem jābūt labā kārtībā, lai tiktu līdz galam...

Nemīlu šo vārdu, bet - pats kaifoju, šo mūziku spēlēdams. Redzēsim, kā šī programma skanēs dzīvajos koncertos ar lielo orķestri - te jāsaka paldies Normundam Šnē un Sinfonietta Rīga. Tie ir augstas klases profesionāļi. Katrā ziņā, šī nav izklaides programma - tā ir vienkārši klausāma, baudāma mūzika."

Vairāk un plašāk šeit...