20. gadsimta austriešu komponista Hansa Gāla (1890-1987) mūziku ierakstu firmas Hänssler Classic paspārnē ieskaņojis Valsts kamerorķestris Sinfonietta Rīga Normunda Šnē vadībā, kā arī trīs vācu solisti: vijolniece Nina Karmona, čellists Justuss Grimms un pianists Olivers Trīndls.

Par albuma ieceri - Normunds Šnē: "Šis albums un daži citi ieskaņojumi, ko Sinfonietta Rīga ir veikusi pēdējā laikā, ir bijuši iespējami, pateicoties vienam īstam mūzikas fanātiķim vārdā Olivers Trīndls. Tas ir vācu pianists, kura aizraušanās meklēt mazāk populāru un mazāk zināmu mūziku, ieskaņot un līdz ar to padarīt pieejamu plašām klausītāju aprindām. Hansa Gāla (Hans Gál) albums bija pirmais mūsu sadarbības auglis.

Protams, nevar teikt, ka Hanss Gāls būtu nepazīstams komponists, tā nav taisnība un tas nebūtu pelnīti, bet viņš tomēr nav tik pazīstams kā viņa vairāk zināmie laikabiedri.

Olivers ir īsts entuziasts, jo viņš šādi ir ierakstījis aptuveni 150 albumu ar vairāk vai mazāk zināmu komponistu mūziku, tāpēc tas mani tik ļoti aizrāva. Man šķiet, ka tādi cilvēki ir jāatbalsta ar visiem iespējamajiem līdzekļiem. Tā arī radās šis ieskaņojums.

Albuma producents un skaņu inženieris bija Hansa Gāla mazdēls Saimons Fokss-Gāls, angļu čellists un producents. Viņš ir talantīgs mūziķis, un neapšaubāmi pievienoja lielu vērtību šim ieskaņojumam. Es, protams, izmantoju iespēju un diezgan daudz ar viņu runāju par viņa vectēvu, kāds viņš ir bijis, kas viņu interesējis, kā radusies viņa mūzikas valoda un izteiksme. Saimons teica, ka

Hanss Gāls neesot bijis īpaši pārņemts ar to, kā pārējā pasaule vērtēs un uztvers viņa mūziku. Viņš rakstīja tā, kā uzskatīja par vajadzīgu. Viņs sekoja savām sajūtām, savam intelektam, savai fantāzijai, līdz ar to šī mūzika ir ļoti, ja tā var teikt, dabiska.

Tur nav samākslotu vietu vai kādas neveiklas epizodes. Dažas no šīm lappusēm ir īsti šedevri, īpaši gribētu pieminēt Čella concertino. Protams, palīdzēja vienkārši fenomenāls solists Justuss Grimms no Holandes. Mūsu sadarbība izvērtās tiešām daudzsološa un sirsnīga, bez liekiem vārdiem - mēs vienkārši spēlējām un sapratāmies.

Šī mūzika ir tonāla, balstīta romantiskā mūzikas gaisotnē un tradīcijā. Tajā pašā laikā, tajā ir daudz interesantu lietu, piemēram, nekvadrātiska uzbūve.

Gāls ļoti interesanti darbojas ar frāzējumu. Tāpat arī melodika nav gluži parasta vai tikai ausīm tīkama, viņš brīžiem panāk ļoti spēcīgu dramatismu.

Stīgu serenādē ir momenti, kas ir tiešām piņķerīgi izpildītājiem un prasa pamatīgu studiju, apgūšanas periodu. Tā bija ļoti vērtīga pieredze mums, orķestrim."

Garu mūžu nodzīvojušā  komponista muzikālais mantojums ir vairāk nekā 150 publicētu darbu praktiski visos žanros: četras operas, četras simfonijas, četri stīgu kvarteti, divas liela mēroga kantātes ar orķestri, vēl citi orķestra darbi, kamermūzika, 24 prelūdijas un 24 fūgas klavierēm un dažāda veida vokālie darbi.

Šajā albumā iekļauti trīs Končertīno (ar vijoles, čella un klavieru solo) un Stīgu serenāde.