Dziedātāja un pedagoģe Sabīne Krilova par Covid laiku gan dzīvē, gan pedagoģijā, par savu pieredzi ar dažāda vecuma audzēkņiem un par to, cik plaukstoša var būt privātā apmācība.

Man gribētos skolēna dzīvē atstāt dziļas pēdas. 

“Lai viņš vēlāk saviem bērniem vai partnerim stāstītu šo pieredzi un varētu parādīt video vai bildes. Man liekas, ka pats svarīgākais ir nevis tas, kādu rezultātu sasniedz tehniski - cik augstu, zemu, skaļi vai klusi vari nodziedāt, bet kopējā sajūta, kādu iedod cilvēkam laika posmā, kad esat kopā stundās.”

 

Pie kā mums būtu vairāk jāpiedomā pedagoģijas sfērā ar jaunajiem cilvēkiem, kuri tiešām ir jūtīgi un viegli ietekmējami?

Domāju, ka pirmām kārtām tā ir tā cilvēcība un vienkāršība. Nepasniegt sevi kā “es esmu vecāks un turklāt pedagogs, nu tad tagad skaldi-valdi”. 

Drīzāk nolaisties līdz šim mazajam bērnam un padomāt, kā viņš jūtas un ko labāko no sevis es varu viņam iedot. Visupirms kā cilvēkam un tikai pēc tam likt klāt arī profesionālās iemaņas. 

“Mēs visi esam cilvēki un tikai pēc tam esam skolotāji, mammas, tēti un tamlīdzīgi. Mēs esam cilvēki, neatkarīgi no vecuma un neatkarīgi no statusa. Vienmēr ir vērts atcerēties, cik nobijies tu pats biji un kas bija tev svarīgs šajā brīdī. 

Otrā lieta - aprunāties ar bērniem, pajautāt, kā viņiem iet. Varbūt viņiem dzīvē notiek kaut kas briesmīgs un varbūt tieši tu būsi tas, kurš viņu izglābs no kādas nelaimes, kas briest apkārt.

Trešais - svarīgi būtu sākumā neuzdot par daudz, iet maziem solīšiem, ļaut jaunajam cilvēkam elpot un izpausties brīvāk. Varbūt ne vienmēr uzspiest konkrētu lietu, bet drīzāk pajautāt, vai viņš to vēlas. Pajautāt, kā tu jūties, vai šis ir labi, vai tev ir ērti, vai viss ir kārtībā?

Skaidrs ir tas, ka visiem viens neder. Tev var būt 10 audzēkņi, kam tas strādā superīgi un viens, kuram tas nestrādā nu nekādā veidā. 

Es novēlu mums visiem būt dažādākiem, radošākiem. 

Vairāk klausieties epizodē.  

Podkāstu var klausīties arī populārākajās straumēšanas platformās – Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts u.c.