Atgriezīsimies divos Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra rīkotā festivāla "LNSO vasarnīca" notikumos šovasar koncertzālē "Cēsis"

26. augustā LNSO koncertmeistars Georgs Sarkisjans iesāka vērienīgu ieceri - visu Ludviga van Bēthovena vijolsonāšu koncertciklu, to īstenojot kopā ar sadarbībā rūdītu japāņu pianistu Keigo Mukavu. Abi pirmoreiz satikās Japānā, kur viņiem abiem piedāvāja izveidot nelielu koncertprogrammu kādā kamermūzikas festivālā. Saspēle izrādījās veiksmīga – profesionāli saskanīga un vienlaikus azarta un negaidītību pārpilna. Koncerta 1. daļā skanēja L. van Bēthovena Trešā sonāte klavierēm un vijolei Mibemolmažorā op. 12/3 (1799) un Piektā sonāte klavierēm un vijolei Famažorā op. 24 ("Pavasara", 1800-01), bet vakara turpinājumā - Devīto sonāti Lamažorā op. 47 ("Kreicera", 1803)

Antonīna Dvoržāka eleganto, labskanīgo Astoto simfoniju Solmažorā op. 88 (1889) Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris Andra Pogas vadībā lieliski atskaņoja “LNSO vasarnīcas” noslēguma koncertā.

Interviju ar Georgu Sarkisjanu un Andri Pogu par šīs vasaras kopīgajiem koncertceļiem un festivālu "LNSO vasarnīca" klausieties šeit

Vijolnieks Georgs SARKISJANS savā mūziķa ikdienā apvieno regulāru koncertēšanu Vācijas orķestros, dažādos kameransambļa sastāvos un LNSO, kur kopš 2015. gada rudens viņš ir orķestra koncertmeistars (orķestra mūziķis – kopš 2013. gada).

2016. gada maijā Georgs sniedza spožu solokoncertu ar Baha, Hindemita, Onegēra mūziku un par šo koncertu tika nominēts Lielajai mūzikas balvai 2016 kategorijā “Par izcilu sniegumu kamermūzikā”.

Liela nozīme ir Sarkisjana pedagoģiskajam darbam, kas ietver kultūras diplomāta misiju, – ņemot talkā Emīla Dārziņa mūzikas vidusskolā apgūtos pedagoģiskos principus, viņš savu pieredzi nodod tālāk jaunajiem mūziķiem paša un domubiedru dibinātajā privātajā mūzikas skolā Akademie für Musik am Rhein.

Georgs spēlējis tādu diriģentu vadībā kā Ivāns Fišers, Ingo Mecmahers, Vladimirs Fedosejevs, Johaness Gorickis, Anu Tali, Aleksandrs Šellijs. Viņš spēlē arī Die Deutsche Kammerakademie Neuss am Rhein orķestrī un Bohumas simfoniskajā orķestrī. Kopā ar dažādiem orķestriem kā solists atskaņojis vairumu klasisko pamatrepertuāra vijolkoncertu. Kā kamermūziķis Georgs plašākā apvārsni debitēja 2010. gadā Bonnas Bēthovena zālē koncertciklā Young Stars.

Vijolnieka izglītības ceļš sākās Emīla Dārziņa mūzikas vidusskolā pie Daces Bērzājas. Tur iegūtās prasmes Sarkisjans turpināja slīpēt Roberta Šūmaņa Diseldorfas Mūzikas augstskolā pie Idas Bīleres, ar kuru kopā Georgs ieskaņojis kritikas augstu novērtētu albumu ar jaunatklātiem Hindemita vijolduetiem. Vairāku starptautisku konkursu laureāts.

Keigo MUKAVA ir daudzu starptautisku konkursu laureāts (Francija, Japāna). Viņš uzstājas ar Tokijas filharmonisko orķestri, Tokijas pilsētas filharmonisko orķestri, Aiči novada SO, Kanagavas filharmonisko orķestri, Čubu filharmonisko orķestri, Lorēnas Nacionālo orķestri (Francija). Līdzās aktīvai solista karjerai Mukava piedalās arī kamermūzikas projektos ar vijolnieku Fuminori Maro Sjinozaki un čellistu Jo Kigosji.

2014. gadā Keigo Mukava iestājās Parīzes Nacionālajā augstākajā mūzikas un dejas konservatorijā, kur mācās pie Franka Bralē, Haruko Uedas, Teodora Paraskivesko, Susumu Aojagi un Jukio Jokojamas. Keigo saņēmis Rohm mūzikas fonda atbalstu un Rohm Music Foundation stipendiju.

ir daudzu starptautisku konkursu laureāts (Francija, Japāna). Viņš uzstājas ar Tokijas filharmonisko orķestri, Tokijas pilsētas filharmonisko orķestri, Aiči novada SO, Kanagavas filharmonisko orķestri, Čubu filharmonisko orķestri, Lorēnas Nacionālo orķestri (Francija). Līdzās aktīvai solista karjerai Mukava piedalās arī kamermūzikas projektos ar vijolnieku Fuminori Maro Sjinozaki un čellistu Jo Kigosji.

2014. gadā Keigo Mukava iestājās Parīzes Nacionālajā augstākajā mūzikas un dejas konservatorijā, kur mācās pie Franka Bralē, Haruko Uedas, Teodora Paraskivesko, Susumu Aojagi un Jukio Jokojamas. Keigo saņēmis Rohm mūzikas fonda atbalstu un Rohm Music Foundation stipendiju.