Raidījuma „Orfeja auss” muzikālajā pielikumā klausāmies pianista Brūsa Liu (Bruce Liu) albumu "Waves" / "Viļņi" ("Deutsche Grammophon", 2023) un Morisa Ravela, Šarla Valentīna Alkāna un Filipa Ramo klavierdarbus.

Starptautiskā Friderika Šopēna pianistu konkursa 2021. gada laureāta, ķīniešu izcelsmes kanādiešu pianista Brūsa Lī, firmā „Deutsche Grammophon” klajā laistais debijas albums „Waves” („Viļņi,”) aptver vairāk nekā divus gadsimtus franču klaviermūzikā. Programmas izvēlē pianists izmantojis vēsturisku pieeju, koncentrējoties uz trim franču skaņu mākslas personībām, kurām  no 18. gs. līdz pat 20. gs sākumam bija vadošā loma taustiņinstrumetu mūzikas attīstībā. 18. gs. 1. pusi pārstāv Žans Filips Ramo, 19. gs. – Šarls Valerī Alkāns, bet 20. gs. pirmo pusi – Moriss Ravēls.

Ceļu pie klausītājiem tvarts sāka 2023. gada nogalē, izpelnoties sajūsminātas atsauksmes un vairākkārtēju piecu zvaigznīšu vērtējumu.

„Klavieres, kuras skan pārpasaulīgi,” „spēle, kurā katra nots atdzīvojas ar savu nozīmi,” „skaista, sirreāla skaņa,” „izsmalcinātība, dzirkstošs smalkums, un – pat… skaņas kraukšķīgums,” šādus epitetus lasām daudzajās atsauksmēs.

Spriežot pēc starptautiskajām atsauksmēm, kopš uzvaras Šopēna konkursā Brūss Liu pasauli apbūris ar savām elpu aizraujošajām, harizmātiskajām, azartiskajām  soloprogrammām dzīvajos koncertos, tāpēc studijas albuma ieskaņošana viņam bijusi cita veida izaicinājums:

„Studijā jūs patiešām varat izveidot savu puzli. Tas ir tāpat, kā uztaisīt mākslas darbu, saliekot daudzus komponentus kopā, no kuriem galvenais ir ļoti specifiskas skaņas iegūšana,” albuma bukletiņā citēts Brūss Liu, stāstot, ka daudz laika ticis pavadīts, meklējot katram albuma komponistam specifisko skanējumu.

"Ramo mūzika prasa vienu skanējumu, kas, savā ziņā ir daudz sausāks, tiešāks un „atlecošāks”,  Ravēla mūzikas pasaule ir dūmakaināka un miglaināka, kur pretī Alkāns ir abu sajaukums,” – tā Brūss Liu.