6. maijā Somijas mūzikas ierakstu kompānija Ondine klajā laidusi Pētera Vaska klaviermūzikas  albumu, ko sadarbojoties ar skaņu režisoru Normundu Šnē, Latgales vēstniecībā GORS ierakstījis Reinis Zariņš.

Albums tiek atklāts ar 2021. gadā tapušo darbu „Dzeguzes balss. Pavasara elēģija”, kuru uzrakstīt šim albumam komponistu mudināja Reinis un komponists atsaucās. Par iedvesmas avots komponists saka: “Amatciemā, kur mūsu vasaras nams, ir daudz dzegužu. Brīnišķīgs putns.”

Ieskaņots arī Pētera Vaska jaunības darbs - 1976. gadā komponētais Ciklu klavierēm, ko tā paša gada nogalē pirmatskaņoja komponista bērnības draugs, pianists un ērģelnieks Tālivaldis Deksnis. Pēteris Vasks saka: “Bija tāds periods jaunībā, kad likās, ka ar tiem melnbaltajiem taustiņiem ir par maz un flīģelis īstenībā ir daudz skanīgāks, to var izmantot daudz bagātāk, un tur bija zināmi eksperimenti, kas tur ar tām stīgām, ko tur var klāt virsū, kāda skaņa sanāks…"

Ciklu “Gadalaiki” Pēteris Vasks radījis pakāpeniski, kopš 1980. gada, kad viņš komponēja “Balto ainavu” – tā laika Baltijas komponistu minimālisma garā radītu meditāciju, kurā izmantotas tikai dažas skaņas. Gadu vēlāk radīta “Rudens klaviermūzika”, kas ir jau krietni izvērstāks, dramatiski aktīvs skaņdarbs. 1995. gadā tapusi dabas skaņu ainava “Pavasara klaviermūzika”, bet 2009. gada ziemā Pēteris Vasks pabeidzis ciklu, uzrakstot trūkstošo gadalaiku – Vasaru. Tomēr cikla secība ir tāda kā tā notiek gadā – ziema, pavasaris, vasara un rudens.