Akustiskā ekoloģija ir nozare, kas apvieno cilvēkus (dažādu nozaru pārstāvjus), kuru interesē vides skanējums. Vairāk par skaņu ainavām, arī par izzūdošām skaņām un par kādu interesantu pētījumu, kurā tiek rekonstruēts Parīzes 18. gadsimta skanējums stāsta etnomuzikoloģe Ieva Tihovska.

Lai piefiksētu un atcerētos kā skanējusi vide, noder arī skaņu kartes. Skaņu mākslinieks un arhitekts Maksims Šenteļevs stāsta, ka skaņu karšu izpildījums var būt visdažādākais, gan grafiski simboli, gan aprakstošas, galvenais, lai pēc pāris gadiem aplūkojot to, varētu saprast, kā šī skaņu karte ir skanējusi.

Elektroniskās mūzikas veterāns Andris Indāns atklāj, ka viņu fascinē gan dabā sastopamie neregulārie ritmi, kas skan tik organiski. Uzzinām arī kā viņš ticis pie skanīgi dūkoša bišu ieraksta.

Komponistes Annas Ķirses daiļradē šobrīd var atrast vismaz divus skaņdarbus, kuru partitūrā iekļaujas arī dabas skaņu ainavas. Pirmais ir kora darbs „Melni kraukļi gaisā skrēja”, kā arī „Koku opera”. Par tiem pašas komponistes komentārs.