Šajā reizē veram Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas durvis.

Ieva Lapkovska interesējas, kā Mūzikas akadēmijas maģistrantūras students Dainis Tenis, kurš reizē ir arī grupas DaGamba pianists, spēj savienot abas šīs pasaules.

Viņi satikās Latvijas Televīzijas raidījumā "Radīti mūzikai". "Nu, tā arī tas sākās - piezvanīju Valteram Pūcem, kurš sākumā šausmīgi negribēja sadarboties, bet kaut kā viņu tomēr pielauzu, un tepat akadēmijas pagrabā arī visu sarunājām. Interesantākais bija tas, ka pēc tam, kad šovā bijām kopā nospēlējuši Karla Orfa Carmina Burana, mani no tā izmeta. Bet redz, kā dzīve ievirzās savādāk - tik amizanti un smieklīgi," stāsta Dainis, kurš 11 gadu vecumā sācis mācīties klavierspēli Rīgas 4. mūzikas vidusskolā jeb Pārdaugavas mūzikas skolā.

"Sākumā biju gatavs klavieres mest pie malas, jo ļoti gribēju kļūt basketbolists - tas bija sapnis! Taču sākās traumas, un tā ir arī spēle, kur ļoti jādomā ar galvu... Turpināju spēlēt klavieres. Un tad reiz skolotāja salika mani kopā ar pianisti, kura bija divus gadus jaunāka, taču spēlēja daudz, daudz labāk par mani. Tas mani iedzina tādā izmisumā, ka sāku dzīties viņai pakaļ - tā arī aizsākās mana pianista attīstība," smejas Dainis.

Vaicāts, kā izdodas apvienot abas jomas - klasisko un populāro mūzikas šķautni, mūziķis atklāj: "No 11 gadu vecuma sāku klausīties smago mūziku, ārtroku, iekšēji jutos kā rokeris. Tā ka DaGamba realizēju savu otro seju - tur ir roks, kaisle, bet klasiskajā mūzikā cenšos būt precīzs, tur vairs nav vēlmes kaut ko pārspīlēt. Entuziasms, degsme - tas viss ir DaGamba. Tā ka abas šīs manas sejas ir īstās. Abās sfērās esmu es pats."

Bet pa kuru laiku iespējams sagatavot kādu jaunu skaņdarbu, ja DaGamba tik intensīvs koncertgrafiks?! "Kad aizbraucam koncertēt, tur ir arī klavieres. Ātri šo un to izspēlēju. Kaut neko jaunu nav iespējams iemācīties, 20 minūtēs var kaut ko tehniski patīrīt. Ja ir kāds koncerts, kas nav saistīts ar DaGamba, tad gan ņemu sintezatoru, uzlieku austiņas un gatavojos. Tā samācījos arī bakalaura eksāmenam akadēmijā. Laiku var atrast pat tad, ja šķiet, ka tā nav."

Un kā Dainis Tenis atpūšas? "Brīvajā laikā mēģinu darīt ko citu - laboju auto, remontēju dzīvokli. Tas manām domām liek novirzīties citur."

Bet nu - pie džeza lietām. Artūrs Sebris ziņo, ka pagājusī nedēļa Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas džeza katedrai aizritējusi darbīgi. Izveidota koncerta programma, kas tapusi sadarbībā ar Vīlandes Kultūras akadēmijas džeza katedru. Mēginājumu process, kas ildzis nedēļas garumā, rezultējies ar orģinālkompozīciju koncertu 4. novembra vakarā.

Kā atzīst JVLMA Džeza katedras vadītājs Indriķis Veitners, doma par sadarbību veidojusies, vadot lekcijas Vīlandes akadēmijā, iepazīstoties ar pedagogiem un džeza mūzikas katedras vadītaju Injaki Sandovālu. Šī nedēļa nav bijusi pirmā sadarbība ar igauņiem - pirmo reizi visi sadarbojušies pavasarī, mūsu studentiem dodoties uz Vīlandi, lai rādītu šāda paša veida programmu.

Vēl mēginājumu procesā, pirms koncerta, Artūrs ticies arī ar JVLMA Džeza katedras pianistu Edgaru Cīruli un Vīlanes Kultūras akadēmijas bundzinieku Kevinu Lillelehtu, lai vaicātu par to, kā aizritējusi nedēļa. Patīkams pārsteigums par to, cik atzinīgi un ar kādu aizrautību vīri stāsta par to, kā aizritējuši mēginājumi.

Visbeidzot, Katrīna Riekstiņa sarunā ar Valdu Vidzemnieci noskaidro, kā Horeogrāfijas katedra svinēs 40. jubileju: 28. novembrī gaidāms aizraujošs koncerts, kas tiks veidots sadarbībā ar džeza nodaļu.