Mūzikas vēsturniece Lolita Fūrmane: “Georga Pelēča mūzikas tonalitāte šķiet atstarojam kādu brīnišķīgi dzidru pozitīvismu. Tieši šī īpašība, kurai ģenētiskos priekštečus var atrast no vienas puses renesanses un baroka mūzikā, no otras puses – minimālisma estētikā, ir komponista daiļradē garīgi spēcinošākā un ienes latviešu mūzikā vēl nebijušu, svaigu elpošanu, pulsējošu darbīgumu. No visiem stila apzīmējumiem, kurus pats komponists un mu-zikālā kritika devusi viņa skaņdarbiem, visprecīzākais šķiet jaunā konsonantā mūzika, kur labskaņa ir harmonijas ideāls.”

 

Komponista Georga Pelēča 70. dzimšanas dienai veltītajā otrajā raidījumā skan:

"Mūzika aiz sienas" vijolei, altam, čellam un fagotam, kas tapusi 1984. gadā. Pelēcis stāsta: "Šeit ietvertas asociācijas, kas nākušas no bērnības: kad bērnībā dzīvoju komunālajā dzīvoklī, mana gultiņa stāvēja pie sienas, bet aiz sienas kaimiņiem skanēja mūzika pa radio - skaņas šķita ļoti romantiskas. Kad jau biju pieaudzis, sapratu, ka tas ir tāds īpašs moments - mūzika aiz sienas. Kad skan realitātē, saturs ir viens, bet kad klausies iztālēm, caur kaut kādu šķērsli, caur sienu, rodas pavisam cita noskaņa, cits saturs. Tāpēc arī šai kompozīcijai nosaukums "Mūzika aiz sienas"." Ierakstu veikuši Jānis Bulavs, Olafs Štāls, Leons Veldre un Andris Arnicāns

„Pēc vienkāršības noilgojies prāts” – šo pirms 30 gadiem tapušo kora ciklu – pirms 65 gadu jubilejas koncerta komponists rediģējis, šī atjaunotā versija pirmo reizi izsaknējusi pirms pieciem gadiem Rīgas Sv. Pētera baznīcā, kur Valsts akadēmisko kori „Latvija” diriģēja Māris Sirmais. Ciklā ir šādas dziesmas: „Ideāls”, „Pēc vienkāršības noilgojies prāts”, „Dzīves koks”, „Atnākšana” un „Pārslas”.  Pelēcis: "Dzīve ir pārāk sarežģīta, lai to vēl vairāk sarežģītu arī mūzikā. Tāpēc šī tēze - pēc vienkāršības noilgojies prāts - man ir ļoti svarīga".

Kompozīcija "Ceriņu dārzi" vibrofonam, vijolei, un stīginstrumentu orķestrim tapusi kā turpinājums Gidona Krēmera atskaņotajam opusam „Plaukstošais jasmīns” un ierindojas skaistajā – ziediem veltītajā skaņdarbu virknē, kur arī „Pieneņu lauks”  un „Kreimeņu vīraks” (kas vēl tikai gaida atskaņojumu). Georgs Pelēcis: "Es dzīvoju blakus botāniskajam dārzam, kur gandrīz visu gadu plaukst ziedi un krūmi. Ar laiku nolēmu veidot savu botānisko dārzu. Četras šķirnes jau ir, varbūt vēl turpināšu." 2017. gadda 3. aprīļa koncertierakstā - Tatjana Grindenko , Andrejs Puškarevs un orķestris Kremerata Baltica.

"Pieneņu lauku" čellam, klavierēm un vibrofonam Trio "Art-i-Shock" to pirmatskaņoja 8. maijā Latvijas Radio I studijā, kļūstot par Latvijas Radio 3 rezidences ansambli. Pelēcis: "Pieneņu laukā mani vienmēr ir fascinējušas divas lietas: no vienas puses - pieneņu naivais, it kā vientiesīgais izskats, bet no otras puses - ārkārtīgi intensīva krāsa, liels temperaments. Šīs divas dimensijas centos savienot savā skaņdarbā."