Lugāno Mākslas un kultūras centra (LAC) zālei Šveicē - pianista Pjotra Anderševska (Piotr Andersszewski, Polija), Itāļu Šveices orķestra un diriģenta Juraja Valčuhas (Slovākija) sagatavotā programma. To ievadīja amerikāņu mūsdienu komponistes Misijas Madzoli (Missy Mazzoli, 1980) skaņdarbs The Worlds in Us, kura tapšanu iedvesmojusi Džeimsa Teita (James Tate, ASV, 1943-2015 dzejoļa The Lost Pilot („Zudušais pilots”) rindas.

Kā rakstījusi komponiste: „Šis darbs ir veltīts manam tēvam, kurš Vjetnamas kara laikā bija karavīrs. Runājot ar viņu, man nāca prātā, ka, kļūstot vecākiem, mēs sevī uzkrājam intensīvu atmiņu pasaules, un ka skumjas bieži vien nav tālu no prieka.

Man patīk ideja, ka mūzika var atspoguļot sāpīgas un svētlaimīgas sajūtas vienā notī vai žestā, un es centos izveidot skaņu paleti, kas, es ceru, ir vienlaikus pilnīgi jauna un dīvaini pazīstama klausītājam.”

Uz skatuves iznākot poļu pianistam Pjotram Anderševskim (Rīgā viņš muzicējis Latvijas Nacionālajā Operā kopā ar Dienvidrietumvācijas Bādenbādenes un Freiburgas radio simfonisko orķestri Silvēna Kambrelēna vadībā 2005. gada jūlijā), ieskanējās Bēlas Bartoka Trešais klavierkoncerts. Bartoka mūzika pianistu pavada daudzu gadu garumā (viņa māte nāk no ungāru ebreju dzimtas), un arī nupat klajā nāk jauns albums ar Bartoka, Janāčeka un Šimanovska mūziku (Warner Classics, 2014).  Daudzu kritiķu balvu apveltītajai personībai vairākas filmas veltījis franču režisors Bruno Monsežons (viņš arī vijolnieks, rakstnieks, G.Guldam, G.Sokolovam, D. Frē u. c. mūziķiem veltītu dokumentālo filmu autors).

Bēlas Bartoka (1881-1945) Trešais klavierkoncerts komponēts kā dāvana dzīvesbiedrei dzimšanas dienā skaņraža dzīves pēdējos mēnešos, partitūras nepabeigtās pēdējās taktis nācies orķestrēt komponista draugam, bet 20.gs. nogalē jaunu redakciju veicis komponista dēls.

Programmu vainagoja Vīnes klasiķa L. van Bēthovena (1770-1827) Trešā simfonija Mibemolmažorā op.55 ("Heroiskā", 1803-1804). Šo opusu, kas tiek raksturots kā klasiskās un romantiskās ēras šķirtne, šķiet, ļoti iecienījis diriģents Jurajs Valčuha, kurš kopš 2022.gada ir Hjūstonas simfoniskā orķestra galvenais diriģents, turpinot uzturēt ciešas saites ar kolektīviem Itālijā, Francijā, Vācijā un citviet pasaulē. Tieši Bēthovena „Heroiskā” skanēja arī Lielajā Ģildē 2018. gada septembrī, kad  Jurajs Valčuha bija ieradies Rīgā kopā ar ērģelnieci Ivetu Apkalnu un Berlīnes Koncertnama orķestri (Konzerthausorchester Berlin).