Tiešraidē no Lielās ģildes - Valsts kamerorķestra Sinfonietta Rīga atkaltikšanās ar itāļu vijolnieci, daudzu izcilu orķestru atskaņojuma vadītāju un koncertmeistari Lorencu Borrāni.

Kopā ar Sinfonietta Rīga mūziķiem Borrāni klausītājiem piedāvāja iepazīt renesanses laikmeta skanisko kultūru itāļu komponista Bruno Madernas traktējumā un Vīnes klasicisma dižgara Jozefa Haidna simfonijas.

Tiešraidi vadīja Dāvis Eņģelis, starpbrīdī piedāvājot sarunu ar Lorencu Borrāni.

Florencē dzimusī māksliniece regulāri sastopama nozīmīgākajos Eiropas muzikālajos centros – Milānā, Vīnē, Parīzē, Londonā, Berlīnē, Amsterdamā... Kā izcila soliste un koncertmeistare Lorenca ir sadarbojusies ar daudziem dižiem diriģentiem, tostarp Lorinu Māzelu un Klaudio Abado, Trevoru Pinnoku un Nikolausu Arnonkūru. Kā “Eiropas kamerorķestra” koncertmeistare Lorenca ir koncertējusi kopā ar tādiem spožiem atskaņotājmāksliniekiem kā Bernards Haitinks, Vladimirs Aškenazi un Vladimirs Jurovskis. Arī kamermūzikā Lorenca aizvien spējusi sevi pierādīt kā augstākās raudzes mākslinieci. Viņa ir saspēlējusies ar vijolniekiem Izabellu Faustu, Kristianu Teclafu, Danielu Houpu un Žanīnu Jansenu, pianistiem Elēnu Grimo, Andrāšu Šifu, Pjēru-Lorānu Emāru un Irīnu Šnitki, arī Kristianu Bezeidenhautu u.c.

2007. gadā kopā ar domubiedriem Lorenca nodibinājusi orķestri Spira Mirabilis, kas kļuvis par vienu no mūslaikos nozīmīgāko muzikālo laboratoriju un muzikālo paradigmu lauzēju, specializējoties visdažādākajā repertuārā.

Mūziķe studējusi Grācas Mākslu universitātē un pirms tam skolojusies Fjezoles mūzikas skolā, kur patlaban arī pati strādā ar studentiem, tāpat pedagoģiskais darbs kopš 2019. gada mūziķi saista ar Londonas Karalisko akadēmiju.

Lorenca Borrāni spēlē 1745. gadā Venēcijā izgatavoto Santo Serafino vijoli, ko māksliniecei lietošanā nodevis Fondazione Pro-Canale di Milano fonds.

Programmā:

Bruno MADERNA (1920-1973) “Līksmes mūzika” vijolei, obojai un stīgu orķestrim, aranžijas skaņdarbiem no “Ficviljama virdžināla grāmatas” “

“Gipsies Round” (William Byrd)

“Can She” (Anonymous. Dowland?)

“Rosasolis” (Giles Farnaby)

“Galiarda Passamezzo” (Peter Philips)

“His Humour” (Giles Farnaby)

Solisti  - Lorenca Borrāni (vijole) un Pēteris Endzelis (oboja)

Jozefs HAIDNS (1732-1809) Simfonija Domažorā Hob. I:56

 

Bruno MADERNA 

“Odhekatons” (aranžijas skaņdarbiem no Otaviāno Petruči polifoniju krājuma “Harmoniskas mūzikas simts dziemas”)

dalla Seconda Suite:

I - “Rom Peltier” (Allegro) di Jacob Obrecht

II - “Nostre cambriere si malade estois” (Andante scorrevole) anonimo

dalla Prima Suite:

V - “Alons ferons la barbe” (Moderato) di Loyset Compère

II - “Adieu mes amours” (Adagio) di Josquin Desprez

dalla Seconda Suite:

III - “Helas, que il est a mon gre” (Adagio) anonimo

V - “James, James, James” (Allegro moderato) di Jean Mouton

VI - “Rom Peltier” (Allegro) di Jacob Obrecht

Jozefs HAIDNS Simfonija Domažorā Hob. I:90