"Klasikas" studijā tiekamies ar Latvijas Radio kora komunikācijas vadītāju Indru Vilipsoni un dziedātāju Ingu Martinsoni, jo Latvijas Radio koris tikko atgriezies no Hamburgas, kur 2., 3. un 5. martā Elbas filharmonijā diriģenta Manfrēda Honeka vadībā kopā ar NDR Elbas filharmonijas orķestri un NDR kamerkori piedalījās Volfganga Amadeja Mocarta Rekviēma atskaņojumā.

Manfrēds Honeks ir viens no prominentākajiem pasaules diriģentiem, kura oriģinālās un novatoriskās interpretācijas ir guvušas ievērojamu starptautisku atzinību. Pašlaik viņš aizvada savu 16. sezonu kā Pitsburgas simfoniskā orķestra galvenais diriģents. Viņu jau gadiem fascinējis Mocarta pēdējais skaņdarbs, un savā projektā "Rekviēms - Mocarts un Nāve vārdos un mūzikā" godalgotais mūziķis un ilggadējais Elbas filharmonijas orķestra draugs diriģēja nepabeigto skaņdarbu līdz vietai, kurā Mocarts darbu bija atstājis pirms nāves. Honeks izlaiž noslēgumu, ar kuru darbs parasti tiek izpildīts, tā vietā papildinot mūziku ar teksta fragmentiem no Bībeles, komponista vēstulēm un dzejoļiem, kā arī citiem skaņdarbiem.

"Ikreiz, kad dodos pie miera, domāju, ka (lai cik jauns es būtu) ir iespējams, ka nākamajā rītā vairs nepamodīšos," vēstulē savam nedziedināmi slimajam tēvam rakstīja Volfgangs Amadejs Mocarts. Komponista acīs nāves mūžīgā klātesamība padarīja dzīvību vēl trauslāku un dārgāku. Iespējams, tieši šī doma iemirdzas Mocarta Rekviēmā, radot tā pārpasaulīgo skaistumu.

Koncertos skanēja arī divi citi opusi, kas tapuši 1791. gadā, Mocarta nāves gadā – uvertīra Mocarta operai "Tita žēlsirdība" un Jozefa Haidna 93. simfonija. Līdzās pasaules klases solistiem koncertā piedalījās arī pazīstamais vācu aktieris Matiass Brands.

Intervijā ar Indru Vilipsoni un Ingu Martinsoni runājam gan par koncertu sēriju "Mocarts un nāve" Elbas filharmonijā un Manfreda Honeka ideju un projekta norisi, realizējot to pēc gandrīz triju gadu pārtraukuma, gan par programmas koncepciju un saturu, Mocarta Rekviēmā atskaņojot tikai tās taktis, ko komponējis pats Mocarts, līdzās tām iekļaujot arī gregoriskos dziedājumus un Mocarta vēstules, gan arī par Elbas flharmonijas "spico" dzirdamību un neparasti veidoto ieeju, ko izbauda skatītāji...

Tiešsaistes koncerta ieraksts pieejams šeit!