Dziedātāja Katrīna Paula Felsberga šobrīd vokālo mākslu studē Berlīnes Mākslu augstskolā. Pagājušajā rudenī viņa izturēja pamatīgu konkursu, iekļūstot Heidelbergas Liedakademie, kur vairāk nekā desmit jaunie dziedātāji un koncertmeistari apmēram nedēļu mācījās meistarklasēs pie pasaulslavenā amerikāņu baritona Tomasa Hempsona, kurš tiek dēvēts par Amerikas dziesmas vēstnieku. Rudenī bija Heidelberga, bet tagad šo meistarklašu turpinājums notika Berlīnē. 

Inta Zēgnere: Šīs izcilās meistarklases ikviens varēja vērot tiešraidē, un arī tagad Pjēra Bulēza zālē var apskatīt, kā viss norisinājās. Ko tu piedzīvoji šajās meistarklasēs, kas bija veltītas Šūberta vokālajai kamermūzikai, to izzinot kopā ar Tomasu Hempsonu?

Katrīna Paula Felsberga: Pēc intensīvās nedēļas vēl joprojām esmu ļoti pārņemta - esmu piedzīvojusi tik daudzas brīnišķīgas satikšanās ar lieliem meistariem, lieliskiem pianistiem, pasaulslaveniem Šūberta ekspertiem, kā arī ar saviem mīļajiem partneriem dziesmā - dziedātājiem un pianistiem no akadēmijas. Tā tiešām bija tāda pieredze, kā to Tomass nedēļas sākumā raksturoja - ka tā izmainīs mūsu dzīvi.

Es viņam no sākuma neticēju, bet vakardien arī piegāju pie viņa un pateicu - ka viņam bija taisnība: šī patiešām bija nedēļa, kas mainīja dzīvi. 

Kas tad bija tas brīnums, un kā notika sadarbība? Jebkurš varēja vērot, kā notika meistarklases un kā tu kopā ar Tomasu Hempsonu iestudēji Šūberta dziesmu "Nakts un sapņi". Tā bija bauda - to visu dzirdēt un redzēt! Pastāsti, kā viņš strādā ar jaunajiem vokālistiem? Kas viņam ir svarīgi, un ko viņš grib panākt?

Viņš ļoti koncentrējas uz to, lai vokālā tehnika būtu pilnībā neiznīcināma.

To viņš arī mums teica: ka viņa primārais mērķis ir mums sniegt instrumentus, kas šajā ārprātīgajā, nežēlīgajā biznesā, kas tiešām tāds arī ir, mums dotu iespēju vienkārši stāvēt uz savām kājām un zināt, ko mēs darām.

Viņš strādā, balstīdamies uz anatomiju. Tur nav tā - pasmaržojam puķītes, baudām garšas un domājam par sauli, bet tas viss ir ļoti bazēts uz ķermeni. Manuprāt, tas ir pareizais veids, kā pieiet dziedāšanai. Viņš ir arī milzīgs eksperts tieši Šūberta mūzikā un tieši vācu Lied repertuārā. Līdz ar to meistarklasēs mēs ļoti koncentrējāmies uz dažādām interpretācijām, uz to, kā mēs varam pasniegt Šūbertu interesanti un aktuāli.

Arī man pirms tam bija tāds aizspriedums - jā, nu, Šūberts, kas tad tur, kaut kāds dziesmiņas. Bet īstenībā tā ir tāda bagātība, tāds skaistums, tas ir tik aktuāli un tik svarīgi mūsdienās!

Man šķiet, ka viņš šo vēstījumu šajā nedēļā mums ļoti labi un skaidri pasniedza.

Vairāk un plašāk - ierakstā.

***