Par pirmo rezidējošo ansambli koncertzāles “Cēsis” pastāvēšanas vēsturē kļuvis Trio Palladio, kurā spēē trīs izcili latviešu mūziķi, Lielās mūzikas balvas laureāti – vijolniece Eva Bindere, čelliste Kristīne Blaumane un pianists Reinis Zariņš.

Koncertzāles “Cēsis” mākslinieciskā vadītāja Inese Zagorska saka: “Mēs esam patiesi gandarīti, ka pēc triju gadu darbības koncertzāle ar savu vārdu var Latvijā un Eiropā prezentēt šo augsti profesionālo trio, kura mūziķi atspoguļo mūslaiku Latvijas kultūras un sevišķi mūzikas augstos standartus. Mūsu koncertzāle būs trio koncertu platfoma – vieta, kurā klausītāji varēs iepazīt Trio Palladio jaunās programmas. Vēl lielāks prieks, ka līdzās koncertiem Cēsīs Trio Palladio rudenī aicināti sniegt koncertu slavenajā Londonas Vigmorzālē.”

Čelliste Kristīne Blaumane: "Rezidējošs ansamblis ir brīnišķīga ideja, kas, cerams, kļūs par tradīciju Latvijā, jo šādi klasiski kamermūzikas sastāvi kā stīgu kvartets, klavieru trio, klavieru duets utml. negūst atbalstu darbībai Latvijā un regulārām koncertēšanas iespējām.

Lai jebkurš ansamblis kā vienība spētu attīstīties, ir vajadzīgi regulāri koncerti. Rezidences statuss šādu iespēju dod. Koncertzāle "Cēsis" turklāt ir universāla koncertvieta, kas ļoti piemērota gan simfoniskajiem, gan kamermūzikas koncertiem, turklāt atrodas ļoti pievilcīgā vietā, Cēsīs, tuvu Rīgai.

Gada pirmajā koncertā 13. janvārī Trio Palladio koncertprogrammā izskanēs franču komponistu Morisa Ravela un Ernsta Šošona klavieru trio, kā arī Kristapa Pētersona opuss “Nakts”.

TRIO PALLADIO nosaukums izvēlēts par godu Andream Pallādio (Palladio, 1508–1580) – vienam no visu laiku ietekmīgākajiem arhitektiem. Šis renesanses laika ģēnijs ņēma iedvesmu no leģendārā romiešu arhitekta Vitrūvija priekšstatiem par arhitektūras nepieciešamo saikni ar mākslām un zinātnēm, kas balstās uz skaitļiem un proporcijām. Gudrības, zinību, mākslu, amatu, karošanas, prāta, meistarības, izveicības un izdomas dievietes Atēnas pavārdu jaunajam meistaram Andream piešķīra viņa skolotājs Džans Džordžo Trisīno, vērā ņemams dzejnieks, dramaturgs, valodnieks. Un patiešām – grieķu-romiešu klasiskās formas un proporcijas iegūla Andreas Pallādio celtnēs un idejās, kuru ietekme plaši izpletusies abos Atlantijas okeāna krastos.

Gētes izteiku krājumā “Maksimas un refleksijas” (1833), kas nāca klajā uzreiz pēc dzejnieka nāves, teikts: “Viens cildens filosofs [dzejnieks, mistiķis Novāliss] runāja par būvmākslu kā sastingušu mūziku un droši vien izpelnījās ne vienu vien neticības pilnu acuskatu. Mēs šo skaisto domu, liekas, vislabāk atgādināsim, ja nosauksim arhitektūru par apklusušu skaņumākslu.”

Trio Palladio dalībnieki vēlas iedzīvināt skaņās vērtības, pēc kurām tiecās Pallādio savās celtnēs un par kurām runāja Gēte, kad saistīja būvmākslu un skaņumākslu, citstarp pieminot, ka “skaņas izgaist, taču harmonija paliek”.

Ierakstu no Trio Palladio pirmā koncerta Cēsīs 2017. gada 2. aprīlī klausieties šeit