11. aprīlī Valmieras Sv. Sīmaņa baznīcā, bet 14. aprīlī Rīgas Sv. Pētera baznīcā skanēs sakrālās mūzikas koncerts, kura programmā iekļauts itāļu komponista Džovanni Batistas Pergolēzi opuss Stabat Mater, kurā solistes būs Anta Jankovska (soprāns) un Andžella Goba (mecosoprāns).

"Projekts radās negaidīti un izvērtās lielāks, nekā sākumā bijām iecerējuši," pasmaida Anta Jankovska. "Taču iespaidi šobrīd ir ļoti skaisti un daudzsološi. Andžellu pazīstu jau daudzus gadus, viņa man ir tuvs draugs un padomdevējs arī vokālajā mākslā, turklāt mums ir kopīga skolotāja Natālija Kozlova, kura dod labus un svētīgus padomus vēl joprojām."

Ārpus Rīgas Stabat Mater atskaņojumā abām dziedātājām pievienojas stīgu kvartets, bet Pēterbaznīcā - arī diriģents Andris Vecumnieks un viņa vadītais orķestris Sinfonia Concertante.

Jautāta, kā radusies ideja atskaņot Pergolēzi Stabat Mater, Andžella Goba neslēpj: "Visupirms jau būtiskas ir tās tuvās un izpratnes pilnās attiecības gan mūzikā, gan sadzīvē, par kurām jau ieteicās Anta.

Savas muzikālās gaitas abas sākām pie vienas skolotājas, un arī mūsu muzikālās dvēseles stīgas ir uz viena viļņa, tā ka sapratām - esam labs tandēms un vēlamies muzicēt. Ideja par Pergolēzi Stabat Mater, kas neprasa komentārus, radās Antai - tad nu pulcējām ap sevi mūziķus, kas mums tuvi gan muzikāli, gan garīgi."

Šis gan nav pirmais kopīgais projekts, kuru īsteno abas dziedātājas - piemēram, pirms diviem vai trim gadiem abas devušās Jaungada koncertu tūrē.

"Taču ar Stabat Mater šī man ir pirmā pieredze," teic Anta Jankovska. "Tagad tikai redzu, cik grūts ir šis darbs! Nezināju, ka būs TIK grūti... Šķiet - nu, kas tur liels, salīdzinājumā ar operu, bet izrādās, ka vajag daudz niansētāk, caurspīdīgāk. Vajadzīgs ļoti liels profesionālais kapitāls, lai varētu to izpildīt tā, lai ideja un mūzika aizietu līdz skatītājam. Tās ir ļoti koncentrētas 45 minūtes..."

Andžella Goba uzsver: "Vispirms jau svarīgs ir stāsts - līdz klausītājam aizvest to, kā jūtas māte, kuras dēls krustā sists, līdz augšāmcelšanās un svētlaimes sapratnes brīdim. Tas ir grūti arī tīri tehniski - šis ir stils, kurā katru dienu gluži nedziedam, ar visiem izrotājumiem, trilleriem, specifisko frāžu sapludināšanu, dinamiskajām gradācijām. Bet ir ļoti interesanti!"