6. aprīlī Lielajā ģildē pavasara festivāla Windstream ietvaros notiks Orķestra "Rīga" koncerts "Brīvie putni solo lidojumā".

Koncerta programmā iekļauta dažādu zemju komponistu oriģinālmūzika no Gunāra Ordelovska līdz Skotam Makalisteram. Solisti – Anete Toča (flauta), Raivo Lallo un Jānis Tretjuks (klarnete), Jānis Pusplatais (eifonijs), Normunds Everts un Valters Līcis (perkusijas). Orķestris "Rīga" spēlēs diriģenta Mārtiņa Ozoliņa vadībā. Koncertu vadīs Orests Silabriedis.

Flautiste Anete Toča atzīst: "Mans lidojums būs pavisam īpašs – esmu desmit gadus šajā orķestrī strādājusi par flautu grupas koncertmeistari, bet no pagājušā gada darba maiņas dēļ esmu no tā atvadījusies. Man ir liels prieks, ka manas atvadas notiek šajā koncertā ar darbu, kuru esmu pati izvēlējusies – spēlēšu britu komponista Maika Movera opusu - koncertu, kas ir džezisks, ar ļoti smalku, brīnišķīgi piemērotu instrumentāciju. Esmu apmierināta ar izvēli un priecīga, ka kaut kas tāds uzrakstīts flautai – prieks atskaņot oriģinālmūzikau, nevis pārlikumu."

Tikām klarnetists Raivo Lallo kopā ar Jāni Tretjuku būs solists Skota Makalistera darbā Freebirds jeb "Brīvie putni”: "Var just, ka Makalisters pats bijis klarnetists – darbs sarakstīts ērti, kaut ir dažas sarežģītas epizodes, bet kopumā mūzika pilnībā atbilst savam nosaukumam. Man liels gods kārtējo reizi spēlēt kopā ar Orķestri "Rīga" kā solistam, un vēl lielāks prieks muzicēt ar Jāni Tretjuku Mārtiņa Ozoliņa vadībā – tas viss rada pārliecību, ērtības sajūtu. Jūtos kā putns debesīs, spēlējot šo koncertu!"

Visbeidzot, Jānis Pusplatais, kura rīcībā ir eifonijs un kurš koncertā būs solists Deivida Gilinhema opusā Vintage, piekrīt uzskatam, ka Latvijā tas ir retāk sastopams instruments: "Jā gan, eifonijs uz skatuves kā soloinstruments parādās diezgan reti, Latvijā tas ir mazliet jaunums, atšķirībā no Lielbritānijas, kur papildinājos studiju laikā. Tā spēles pionieris Latvijā bija Andris Karelis. Lai gan virsroku manā dzīvē guvusi pedagoģiskā darbība - strādāju Ventspilī, tik un tā bieži uzstājos koncertos ar klavierpavadījumu. Bet Lielās ģildes skatuve eifonijam patiesi ir viena no pirmajām reizēm. Kā instruments eifonijs, manuprāt, ir nenovērtēts. Tā reģistrs ir milzīgs, tāpat kā mežragam. Viss ir nospēlējams!"