"Nebeidzu brīnīties par tām negaidītajām situācijām, ko ik pa laikam man piespēlē liktenis. Turklāt lielākie izaicinājumi vienmēr nāk tieši tad, kad viss jau saplānots," teic latviešu soprāns, kam mūzikas un talanta spārni ļāvuši lidot tālu pasaulē – Kristīne Opolais. 12. novembrī "Klasika" sveica Kristīni 35. dzimšanas dienā.

Šobrīd viņa ir Minhenē, nevis, kā vēl pavisam nesen bija iecerēts, Ņujorkā, dziedot Mimī lomu Pučīni operā "Bohēma" Metropoles opernamā. Pavisam neplānoti jubilāre šobrīd gatavojas Pučīni operas "Manona Lesko" pirmizrādei Bavārijas Valsts operā, titullomā aizstājot Annu Ņetrebko. Pirmizrāde notiks jau šo sestdien, 15. novembrī, un tiešraidē to pārraidīs arī "Klasika".

Aizvadītās nedēļas nogalē ar Kristīni Opolais telefonintervijā tikusies Liene Jakovļeva, šo sarunu dziedātājas dzimšanas dienā piedāvājot "Klasikas" klausītājiem.

Zvanu no Minhenes Kristīne saņēmusi tieši divas nedēļas pirms pirmizrādes. Laiks pārdomām bijis vien divu stundu garumā, kamēr abu operteātru vadība veikusi abpusēju saskaņošanas procedūru.

"Kad man jautāja, vai vēlos dziedāt Manonu, atbildēju – protams! Manona šobrīd ir mana mīļākā loma – varbūt tāpēc, ka jaunākā. Turklāt Pučīni man ļoti tuvs. Treškārt, Manona ir daudz interesantāka par Mimī, lai gan pēc negaidītās debijas Mimī lomā Metropoles operā tiku ļoti gaidīta. No otras puses – jautājums, kurā operteātrī labāk gribētu dziedāt – Bavārijas Valsts operā vai Ņujorkas Metropolitan, ir līdzīgs tam, ko dažkārt uzdod bērnam, sak’, ko tu vairāk mīli – tēti vai mammu…”

15. novembra pirmizrādē Kristīnes partneris atkal būs šarmantais un pasaulslavenais tenors Jonass Kaufmanis, ar kuru Kristīne pirmoreiz satikusies “Manonas Lesko” jauniestudējumā Londonas Karaliskajā Koventgārdena operā jūnijā. Triumfālie panākumi Kristīnei ļāvuši uzlidot vēl lielākos slavas augstumos: viņas kalendārs aizpildīts jau līdz pat 2020. gadam... Šobrīd Kristīne Opolais Minhenē nonākusi mediju uzmanības epicentrā, un žurnālistu interesi raisa arī tas, ka visi atceras abu tandēmu Londonā.

"Operas pasaule ir slavena ar pārīšiem. Ikvienam solistam jāatrod īstais skatuves partneris, un ar Jonasu mūs vieno brīnišķīga saprašanās. Lai izdotos, vienādi jājūt mūzika, vienādi jājūtas uz skatuves. Mums abiem ar Jonasu raksturīga simtprocentīga atdeve; šajā ziņā esam absolūti vienādi. Katrā izrādē Jonass dzied un tēlo tā, it kā tā būtu pēdējā. Smejos, ka viņš kontrolē mani, bet vienlaikus arī palīdz.”

Līdz Kristīnes ausīm nonākuši Jonasa Kaufmaņa izteikumi Bavārijas Valsts operas vadībai: ja Manonas lomu nedziedāšot Kristīne Opolais, labāk pirmizrādi atcelt… Tiesa gan, pēkšņās izmaiņas sagādājušas ne mazums pārbaudījumu visiem.

"Ar Annu Ņetrebko mūs vieno ļoti koleģiālas attiecības. Neko traku gan šajā iestudējumā neredzu: uz skatuves neesam ne pliki, ne arī nodarbojamies ar seksu. Taču katram, arī Annai, var būt personīgi apsvērumi, ko nevēlamies izkliegt visai pasaulei. Tā ka īsto iemeslu atteikumam zina tikai pati Anna.”

Un vēl viena svarīga ziņa: Kristīne Opolais piedalīsies arī Nobela prēmijas laureātu godināšanas koncertā 8. decembrī.

Pie Zviedrijas Karaliskā filharmonijas orķestra diriģenta pults būs Kristīnes dzīvesbiedrs Andris Nelsons, un īpašo sveicienu Nobela prēmijas laureātiem un ceremonijas viesiem veidos Tatjanas vēstules skats no Pētera Čaikovska operas "Jevgeņijs Oņegins".

Kristīnes Opolais spožie panākumi vedina domāt ne tikai par viņas drosmi ļauties izaicinājumiem, bet arī to, ka likumsakarīgi augusi arī dziedātājas pašpārliecinātība un ticība saviem spēkiem. Tomēr šajā ziņā dziedātāja ir vaļsirdīga un neslēpj:

"Dūša jau ir, bet vienalga vienmēr ir bail... Esmu taču dzīvs cilvēks.

Vienmēr baidos un trīcu, taču gribētos domāt, ka tieši tas ļauj man arī augt. Esmu ļoti kritiska pret sevi – izskatu, balsi, aktierspēli. Šaubas nepalīdz, pat traucē, bet dod dzinuli sevi uzlabot. Uz vietas stāvēt nedrīkst.

Mans lielākais kritiķis ir publika: labi zinu – ja nevaru aizmigt visu nakti, tas nozīmē, ka izrāde bijusi laba. Enerģija starp mani un publiku cirkulējusi pareizi."

Tikpat atklāta Kristīne ir jautājumā par repertuāru. Kaut viņas lomu sarakstā mirdz brīnišķīgā Vitēlija, dziedātāja negaidīti atklāj, ka Mocarta mūziku neizjūt kā savu. Tāpēc viņa šobrīd noraida jebkādu lomu piedāvājumus Mocarta operās, tāpat kā nekad nedziedāšot Janāčeka Jenūfu: būdama māmiņa, Kristīne vairs nevēlas izbaudīt tik smagus pārdzīvojumus, lai arī tie notiek uz skatuves.

"Ja lomu nejūtu kā savu, nevaru to baudīt un būt godīga ne pret sevi, ne skatītāju. Ja ko daru, gribu būt viena no labākajiem. Pretējā gadījumā nesaprotu, kāpēc vispār kaut kas jādara. Turklāt mēs, dziedātāji, esam atbildīgi par to, kā jūtas publika.”

Ko dzimšanas dienā Kristīne novēlētu pati sev? "Veselību sev un saviem tuvākajiem. Ja ir veselība un viss kārtībā, tad ir gluži cits garastāvoklis un arī izturība.”