Pasaules tīmekļa vide kļuvusi par vienu portālu bagātāka - tūrisma nozares pārstāvis un ceļojumu konsultants Aldis Kušķis sadarbībā ar pieredzējušo reklāmas nozares speciālisti, modes eksperti un mākslas zinātnieci Andru Treibahu radījis jaunu tīmekļa vietni stagings.com.

"Atsperes" Rīta intervija ar Aldi un Andru mudina arī "Klasikas" klausītājus tajā ielūkoties, lai mazliet pasapņotu, jo atvaļinājumu laiks tuvojas ar joni! Taču šis nebūt nav parasts uzaicinājums paceļot, jo jaunajā tīmekļa vietnē ir iespēja izvēlēties maršrutu saskaņā ar izciliem kultūras notikumiem.

"Lai gan manā personīgajā skatījumā tūrisms un kultūra ir saistīti jēdzieni un vārdā "kultūra" nebūt neietveru tikai klasisko izpildītājmākslu, bet gan katras tautas un zemes īpašās lietas, kuras rodas, cilvēkiem uz vietas dzīvojot - faktiski, manuprāt, tas ir viens un tas pats -, šajā gadījumā mēs patiesi runājam par klasisko kultūru un mākslu," uzsver Andra Treibaha.

Tīmekļa vietnes ideja pieder Aldim Kušķim. "Jau vairāk nekā desmit gadus ceļojumu organizēšana ir mana profesionālā ikdiena, un lielākā daļa ideju rodas no klientiem, viņu vēlmēm. Klienti regulāri jautāja, vai varētu izdomāt kādu labu iemeslu kaut kur aizbraukt, lai galapunktā būtu arī kāds īpašs pasākums - iespēja apskatīt kādu labu izstādi, labu izrādi. Tad nu vēru vaļā kādas 100 lapas visā paaulē, lai mēģinātu saprast, kas kur notiek. Izrādījās, ka situācija augstvērtīgas kultūras un mākslas pasākumu informācijas vidē ir stipri fragmentēta.

Tas bija pārsteigums - ka Google nepiedāvā nevienu tā saucamo short list jeb mazo sarakstu ar pašiem labākajiem koncertiem, pirmizrādēm, muzeju izstādēm! Jo brīdī, kad pie darba ķeras Google un roboti, iznāk viena liela "miskaste" ar daudziem tūkstošiem pasākumu.

Līdz ar to radās domā - ja šādas vietnes nav pasaulē, tad arī mani klienti nebūt nav vienīgie, kuri vēlas ceļot ar konkrētu kultūras galamērķi. Veidojot portālu, vienkārši sijājām auzas, kamēr zelts sāka birt ārā. Tas notika gan ar profesionālu un akadēmiski izglītotu cilvēku, gan ceļotāju un mākslas baudītāju palīdzību, un rezultātā nonācām pie 400-500 pasākumiem gadā, saprotot, ka tie patiešām ir tādi, kuru dēļ ir vērts celties no dīvāna un doties pasaulē."

Aldis arī atklāj, ka idejiski jaunā tīmekļa vietne tapusi divus gadus, bet tehniski strādājot - investējot laiku, veidojot datubāzi un notikumu kalendāru -, aizvadīti seši mēneši.