"Četri ir apbrīnojams skaitlis, taču šajā gadījumā jārēķinās ar to, ka esi viens no grupas. Un četri, mūsuprāt, ir liela grupa. Bet kvartets - tā ir mūsu skola," intervijā Sandrai Ņedzveckai atzīst Quatuor Ebène mūziķi Gabriels Lemagadīrs un Andrians Buaso, ar kuriem tiekamies "Atsperes" Rīta intervijā. Jo 30. septembrī viņi publiku apbūra Dzintaru Mazajā zālē...

Jā gan: frančiem ir ne tikai bezrūpīgais šansons un Moulin Rouge, romantiskais Eifeļa tornis un Parīze, Franciju pārstāv arī unikālais Quatuor Ebène, kas gandrīz 20 gadu pastāvēšanas laikā saņēmis teju visus ievērojamākos akadēmiskās mūzikas apbalvojumus, tai skaitā prestižo ECHO Klassik 2015 un kļuvis par izsmalcināti kaismīgās franču kamermūzikas tulku visā pasaulē.

Pamatīgi apgūdami kvarteta žanra saknes, kas rodamas Vīnes klasiķu darbos, galantie francūži ķērušies arī pie romantiķu veikuma un džeza mūzikas aranžijām, stīgu ansambļa skaņās iedzīvinot The Beatles un Volta Disneja multfilmu tēmas, pat brazīliešu tautas mūzikas ritmus. Taču klausītāju un kritiķu augstāko novērtējumu kvartets guvis tieši ar Morisa Ravela, Gabriela Forē, Kloda Debisī un citu franču klasiķu darbu interpretācijām.  

Quatuor Ebène samtaini pilnskanīgais tonis lieliski rezonējis ar izteiksmīgā franču kontrtenora Filipa Žaruska balsi, Franča Šūberta kamermūzikas albums nule kā ieskaņots kopā ar franču čellistu Gotjē Kapisonu un vācu baritonu Matiasu Gērni, taču šīs sezonas epicentrā ir žanra vēsturē nozīmīgie un līdz pilnībai izkoptie Ludviga van Bēthovena stīgu kvarteti.