Ņemot vērā šovasar piedzīvotos pandēmijas izaicinājumus, mūzikas festivāls “Rīga Jūrmala” šovasar aicināja noklausīties nenoskanējušās koncertu programmas īpašā muzikālo vakaru ciklā Rīgā un Jūrmalā. Vasaras izskaņā divi noslēdzošie vakari 28. un 29. augustā izskanēs Latvijas Radio 3 “Klasika” raidviļņos.

“Saprotot, ka šosezon pandēmijas dēļ neviens no festivāla ilgi gaidītajiem māksliniekiem uz Latviju ierasties nevarēs, vēlējāmies visiem interesentiem piedāvāt simbolisku iespēju noklausīties nenoskanējušās koncertprogrammas to mākslinieku izpildījumā, kas jau viesojušies festivālā vai vēl plāno to darīt. Lai arī sākotnēji šīs koncertprogrammas tika atskaņotas īpašas klātienes muzikālo vakaru sērijas ietvaros, vasarai noslēdzoties, esam priecīgi un pateicīgi par iespēju turpināt šīs noslēdzošās koncertprogrammas atskaņot virtuāli un plašākai auditorijai Latvijas Radio 3 “Klasika” viļņos,” Zane Čulkstēna, mūzikas festivāla “Rīga Jūrmala” izpilddirektore.

Piektdienas vakarā izskan Henrija Pērsela Čakona solminorā  (Bendžamina Britena pārlikumā) Eiropas kamerorķestra ierakstā, Pētera Čaikovska Otrais koncerts klavierēm un orķestrim Solmažorā op. 44 ar Mihailu Pļetņovu, Philharmonia Orchestra un diriģentu Vladimiru Fedosejevu, kā arī Antonīna Dvoržāka Astotā simfonija Solmažorā op. 88 BBC simfoniskā orķestra un diriģenta Džanandreas Nozedas ieskaņojumā.

Intervijā Intai Zēgnerei pēc koncertiem 2019. gada festivālā ar Londonas simfonisko orķestri, Džanandrea Nozeda atklāj, ka Latvijā ieradies pirmoreiz, viņam ļoti patīk daba un cilvēki, arī publika ir ļoti jūtīga un uzmanīga.

"Gan diriģentam, gan orķestrim ir jābūt kā stāstniekiem. Un katram instrumentam ir nozīme, lai stāsts būtu patiess. Šajā stāstā, protams, jāiesaista arī klausītāji.

Dažkārt stāsts, ko stāstām mūzikā, ir tikai mūsu vīzija par Čaikovska Piekto simfoniju vai Šostakoviča Sesto simfoniju, mēs nevaram būt pārliecināti, ka mums ir absolūta taisnība, bet mēs cenšamies, mēģinām tai pietuvoties. (..) Katrreiz kad atveru kādu partitūru, ir sajūta, ka komponists ir daudz lielāks par mani. Es vienmēr atrodu kaut ko, kas maina manu priekšstatu par skaņdarbu. Man būtu grūti pieturēties pie viena un tā paša lasījuma," atzīst Džandandrea Nozeda.