1. decembrī pulksten 19.00 Lielajā ģildē klausītājus iepriecinās koncerts "LNSO kamermūzika. Brāmss, Perts un Pendereckis", kurā muzicēs vijolnieki Sandis Šteinbergs un Indulis Cintiņš, altists Pēteris Trasuns, čelliste Dace Zālīte-Zilberte, kā arī klarnetiste Anna Gāgane, ar kuru jau šobrīd tiekamies "Klasikas" studijā.

"Dažreiz šķiet, ka man ir divas paralēlas dzīves," sarunas gaitā atzīstas Anna, kura savu ikdienu vada starp Latviju un Šveici.

Intervijā ar "Klasiku" mūziķe atklāj arī savas pārdomas par Brāmsa mūzikas maģiju un Penderecka klarnetes kvarteta noslēpumu, neslēpj interesi par pedagoģiju un dalās izjūtās, muzicējot kameransamblī kopā ar LNSO kolēģiem.

Ap 1890. gadu tolaik 57 gadus vecais Brāmss bija nolēmis kompozīcijai likt punktu un “ļaut arodu pārņemt jaunajiem”. Ceļā gan gadījās Meiningenes galma orķestra klarnetists Rihards Mīlfelds, un jau gadu vēlāk, viņa spēles apburts, Brāmss komponē apburošu un ēterisku Klarnetes kvintetu, kā arī virkni citu lielisku kamerdarbu ar klarnetes dalību. Par ēterisku, tikai cita laikmeta elpas caurstrāvotu, var dēvēt arī Arvo Perta Summa, kas sākotnēji radīts kā kora darbs un vien vēlāk ieguvis instrumentālu veidolu. Komponējot Klarnetes kvartetu, Pendereckis iedvesmojās no Šūberta Domažora kvinteta, taču tajā jūtams ne tikai Šūberts, bet arī Bēthovens, Šēnbergs un Bergs – Vīnes mūzikas aina laiku lokos.