Divos no sešiem ikgadējā Latvijas Komponistu savienības rīkotā festivāla “Latvijas Jaunās mūzikas dienas” koncertiem izskanēs komponista Ernesta Valta Circeņa jaundarbi - 10. maijā galerijā "Smilga" darbu balsij un elektronikai "Sev" izdziedās mecosoprāns Helēna Sorokina, bet 11. maijā Lielajā ģildē Roberts Fleics pirmatskaņos Ernesta Valta jaunu opusu klavierēm.

Komponista radošā dzīve šobrīd rit starp divām valstīm - šopavasar noslēdzas studijas kompozīcijā pie Jāņa Petraškeviča Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā un šis semestris pavadīts arī Erasmus mobilitātes programmā Lionas Nacionālajā dejas un mūzikas konservatorijā, Francijā, kur meistarība elektroniskajā mūzikā papildināta pie Mikēles Tadīni.

Sarunā uzzinām par Ernesta Valta Circeņa pirmajiem soļiem kompozīcijā un viņa gaitām šobrīd Francijā, kā arī par aktuālo laikmetīgās mūzikas pasauli Lionā. Komponists stāsta par gaidāmajiem skaņdarbiem, par to, kas komponistam šķiet svarīgi mūzikas komponēšanā, kam pievērst uzmanību, klausoties viņa mūziku: "Ļaušanās kaut kādā ziņā ir atslēgas vārds. Kad mācījos Jāzepa Mediņa mūzikas vidusskolā, mūzikas literatūras skolotājs Armands Šoriņš nodarbībā par impresionismu pēc kāda mūzikas fragmenta vaicāja, ko dzirdējām. Mēs bijām nedaudz apmulsuši, jo tas nebija tas, ko  gaidījām, nebija melodijas. Tad viņš teica: "Negaidiet melodiju, klausieties faktūru, klausieties visu, kas notiek". Šis padoms un klausīšanās veids, ka

mums nevajadzētu kaut ko konkrēti gaidīt, bet ļauties un klausīties tajā, kas atrodas mūsu deguna priekšā. Tā arī ir atslēga uz mūzikas klausīšanos vispār un arī uz manas mūzikas klausīšanos.

Bieži vien, piemēram, arī manā klavierdarbā, nav pārāk daudz notikumu, tas ir ļoti lēns un savā ziņā askētisks darbs. Es negaidu, ka klausītājs centīsies izsekot līdzi katrai skaņai, bet jūtu, ka mans uzdevums kā komponistiem šajā brīdī ir radīt telpu, kurā klausītājs var meklēt atbildi pats. Tas ir dialogs ar klausītājiem, kurā es tikai parādu  virzienu vai iekārtoju istabu, kurā tad pašam klausītājam jāatrod ceļš pie mūzikas, pie sevis vai pie vakariņām, kā nu kurš izvēlas to darīt."