"Abstraktā glezniecība ir tas pats, kas simfoniskā mūzika," atzīst gleznotāja Īra Rozentāle, kuras darbi šobrīd skatāmi jubilejas izstādē Bauskas muzejā, bet reprodukcijas - arī "Neputna" jaunizdevumā.
Viņa mūziku tver niansēti, izjūtot gan Olivjē Mesiāna orķestra apjomīgo telpu, gan krāsu un faktūru triepienu sitaminstrumentu skaņās Elīnas Endzeles spēlē: "Cik sitaminstrumenti var būt daudzveidīgi - vienkārši fantastiski! Tie rosina arī mani, kā glezniecībā izmantot faktūras. Sākumā tās man bija ļoti biezas, smagnējas, daudzslāņainas - tādas, ko glezno pusgadu vai pat vairāk. Bet Elīna ar savu vieglumu man iemācīja, ka var arī ļoti smalki, plāni un samērā ātri..."
Īras Rozentāles mūzikas izvēle:
Pēteris Vasks - Koncerts obojai un orķestrim, I Rīta pastorāle (Albrehts Maijers, LNSO, Andris Poga)
Olivjē Mesiāns - simfonija "Turangalila", Fināls (R. Chailly, Royal Concertgebouw Amsterdam, J. Thibaudet, T. Harada)
Endrū Loids-Vēbers - "Operas spoks", The Music Of The Night (Sāra Braitmena)
Emīls Dārziņš - "Melanholiskais valsis" (A. Pope, L. Vīgners, LNSO, izdevniecība "Upe")
Ludvigs van Bēthovens - Piektā simfonija dominorā, op. 67, I Allegro con brio (P. Jervi, Brēmenes vācu kamerfilharmonija)
Tālivaldis Ķeniņš - Koncerts sitaminstrumentiem (Perpetuum Ritmico, LNSO)
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X