Ko Rīgas vācu prese savulaik rakstīja par tābrīža "jaunvācu skolu" un "nākotnes mūziku", par Listu, Šūmani un Brāmsu? Un ko domāja par savu līdzpilsoņu – latviešu – pirmajiem centieniem mūzikas druvās? Ko sadzirdēja, ko cildināja vai pēla sava laika mūzikā toreiz, 19. gadsimta otrajā pusē un 20. gadsimta sākumā?

To zina stāstīt muzikoloģe Baiba Jaunslaviete, kura nu jau teju gadus divdesmit pēta arī mūzikas kritikas vēsturi Latvijā, un tieši mūzikas kritiķu darbs vētīts viņas jaunākajās, Valsts pētījumu programmas CARD ietvaros tapušajās publikācijās.

Raidījuma gaitā uzzinām arī to, kā skan Brāmsa "Sapfo odas" teksta autora, rīdzinieka Hansa Šmita klavierdarbi "Albuma lapa" un "Latviešu dziesma" un arī kādreizējā Rīgas Doma ērģelnieka Vilhelma Bergnera korāļprelūdijas: šos ieskaņojumus pēc Baibas lūguma speciāli raidījumam "Latvijas mūzika uz viļņa" veikuši Ventis Zilberts un Kristīne Adamaite.

Par to, kādas tālo laikmetu garšas un smaržas patvērušās mūzikas kritikās, Baibu Jaunslavieti iztaujā Ināra Jakubone.