Šoreiz Ināra Jakubone uz sarunu aicinājusi teātra un mūzikas kritiķi, mākslas zinātņu doktori un Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas pētnieci Laumu Mellēnu-Bartkeviču.

Viņas interešu lokā pēdējo divu gadu laikā bijušas latviešu dziedoņu radošās gaitas 20.gadsimta divdesmitajos, trīsdesmitajos gados. Gan pašu mājās - Nacionālajā operā, gan citur pasaulē. 

Mariss Vētra, Artūrs Priednieks-Kavara – viņu vārdi, šķiet, komentārus neprasa. Bet Jānis Vītiņš? Amanda Liberte-Rebāne, Alīda Vāne? Un ko mums klātos zināt par tā dēvēto "tenoru krīzi" Latvijas Nacionālajā operā, un ko – par Benjamiņa kundzes salonu favorītiem?

Kā lasīt "starp rindām", "aiz rindām", "zem rindām", pētot attiecīgā perioda presi, lai atrastu ko jaunu pat šķietami labi zināmajā? Cik rosinoša pētniekam ir memuāru literatūra, un cik būtiski var kļūt citi, gluži nejauši uzieti materiāli un liecības?

Par to – sarunā ar Laumu Mellēnu-Bartkeviču.