1939. gada 3. martā pirmo ierakstu klajā laida kompānija "Blue Note Records". 85 gadu laikā ierakstu nams sevi apliecinājis kā nozīmīgu spēlētāju džeza nozarē, izveidojot un saglabājot ne vien savu zīmolu, bet virzot un attīstot arī džeza mūziku kopumā.

Raidījumā klausāmies dažus no "Blue Note Records" izdotajiem ierakstiem, kā arī sarunājamies ar "Jersika Records" dibinātāju un vadītāju Mareku Ameriku, kurš atklāj, cik nozīmīgs ir konkrētais ierakstu nams, kas veidojis tā identitāti un kā tas atšķiras no citām kompānijām, kas veido ierakstu izdevniecības tēlu un kā to saglabāt, un apspriežam vēl citas tēmas, kas saistītas ar mūzikas ierakstu industrijas aizkulisēm.

"Izdzirdot šo vārdu, tas raisa tikai pozitīvas emocijas. Šis leibls manā dzīvē spēlē lielu lomu – gan "Jersica Records" sakarā "Blue Note" ir rollmodelis jeb paraugs, gan arī kā mūzikas klausītājam. Es klausos un turpinu kolekcionēt ļoti daudz šīs izdevniecības ierakstus. Skaidrs, ka šodien tas ir "Universal Music", kas ir liels konglomerāts, tomēr tā "Blue Note" dvēsele tur vēl ir – prieks, ka šis zīmols dzīvo un, manuprāt, labi eksponējas," teic Mareks Ameriks, arī no savas pieredzes atklājot, ka aiz katras veiksmīgas izdevniecības tomēr stāv aizrautīgs cilvēks, kas par to visu "deg".