1974. gada decembrī, kad bija pagājuši tieši 10 gadi kopš sacerēšanas, rampas gaismu ieraudzīja Marģera Zariņa baletopera "Svētā Maurīcija brīnumdarbi".
"Tā bija viena no pašām neparastākajām pirmizrādēm operteātra vēsturē, jo nedz baletoperu, nedz polistilistiku izrāžu repertuārā vēl nekad nebija bijis,” rakstīja muzikoloģe Vija Briede. "Oriģinālajam trīšķautnim, kurā apvienojās opera, balets un literārs Senrīgas tēlojums, bija novatorisma vaibsti.” Pats autors to nodēvēja par muzikālu grotesku, kuru vislabāk var attēlot ar dažādu stilu pretnostatījumiem...
Svētajam Maurīcijam brīnumus darīt bez libretista un komponista Marģera Zariņa talkā nāca režisors un baletmeistars Aleksandrs Lembergs, scenogrāfs Artūrs Lapiņš, kostīmu māksliniece Biruta Goģe un diriģents Rihards Glāzups, lai dziedātāji varētu izdejoties ar baleta solistiem, bet dejotāji izmēģināt balsi un paņemt "augsto do". Ansambļa spēles izjūta, kur katrs, darbodamies savā lomā, kopumā veidoja vienotu mozaīku, tiek uzskatīta par izrādes lielāko veiksmi.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X