Trimdas latviešu komponista Bruno Skultes vārds padomju laikā no cilvēku atmiņām tika dzēsts mērķtiecīgi.
Skulte pats bija pārliecināts, ka operas "Vilkaču mantiniece" pirmizrādei jānotiek Latvijā, tāpēc 50. gados noraidīja pat Maskavas teātra piedāvājumu.
"Padomju laikā Bruno Skultes daiļrade bija aizliegta – viņš tika uzskatīts par pārāk latvisku, pārāk tautisku un nacionālu. Bet Skulte bija uzticīgs Latvijas mūzikai," atzīmē muzikologs Arvīds Bomiks.
Un šī uzticība dažkārt vērsās pret pašu komponistu. Kara beigās kādreizējais Radiofona programmas daļas vadītājs un diriģents Bruno Skulte pievienojas bēgļu rindām. Neziņas mēnešos viņš Oldenburgā drosmīgi dibina Latviešu Operas kompāniju, kuras vajadzībām 1947. gadā sāk rakstīt operu "Vilkaču mantiniece". Tās pamatā Ilonas Leimanes romāns...
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X