"Rupjmaizes kārtojuma" pirmās kārtas priekšpēdējais jaunieskaņojums - Leonīda Vīgnera "Meditāciju" atskaņo čellists Ēriks Kiršfelds un pianiste Herta Hansena. Pirms mūzikas - saruna.
Ēriks Kiršfelds: "Man bija pārsteigums par šī skaņdarba tapšanas gadu - 1935. gadā Vīgners bija 30 gadu vecs jauneklis. Dzīvē man viņu gadījās iepazīt citā vecumā, un tagad salikt šos abus cilvēkus kopā - tas tiešām bija pārsteigums! Turklāt interesantas arī 30. gadu noskaņas - kas tolaik notika Latvijā, ko viņš varēja no pasaules vēsmām sadzirdēt, un kā viņš to raksta.
Vēl viens pārsteigums - ka šim darbam paredzēts orķestra pavadījums. Gribu papētīt rokrakstus - būs interesanti parakāties, kas tas par darbu un kāpēc tapis.
Un vēl interesanti, ka komponists nav uzrakstījis nevienu agoģisko zīmi. Ir tikai nosaukums - "Meditācija" - un nošu bumbuļi. Pārējais ir izpildītāja ziņā."
Herta: "Manuprāt, mūzika tā pa īstam var atklāties tikai koncerta laikā - šajā darbā ir ļoti daudz jūtu, emociju. Sajūtu Skrjabinu, tur ir īpatnējas harmonijas. Katrā ziņā, šī kompozīcija jāspēlē ļoti izjusti, tā ir skaista."
Ēriks: "Piekrītu Hertai, ka šis vairāk ir koncertu, ne studijas skaņdarbs. Kā to sajutu? No tehniskā viedokļa - problēmu nekādu. Var just, ka cilvēks, kurš to rakstījis, ir profesionāls komponists, nevis cilvēks, kurš mācās. Viņš netaustās, bet komponē."
Herta: "Šķiet, ka klavieru partija tapusi vispirms - faktūra ir ļoti dabiska."
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X