Turpinot "Rupjmaizes kārtojuma" pirmo kārtu - latviešu instrumentālās kamermūzikas jaunieskaņojumus, klausāmies Ādolfa Skultes "Noveli" flautai un klavierēm, kuru Latvijas Radio koncertstudijā ieskaņojušas Liene Denisjuka-Straupe un Kristīne Paula.

"Šis darbs ir pedagoģiskā repertuāra sastāvdaļa, tāpēc plašākai publikai tas, iespējams, īsti nav zināms. Daudziem tas būs atklājums. Ļoti no svara te ilustratīvā un tēlainā domāšana - grūtības pakāpe slēpjas jautājumā, kā īsti šos tēlus savienot loģiskā stāstā, lai skaņdarbs nekļūtu sadrumstalots," stāsta Liene, bet Kristīne uzsver: "Škiet, ka dramatiskais moments te ir ļoti klātesošs, skaņdarbs ir episks, savā veidā - tāds nedaudz apmaldījies tēls. Tas ir apbrīnojami, cik gan dažādas tēmas pieteiktas vienā mazā miniatūrā - tēmu pietiktu arī lielākam opusam."

"Vienlaikus šeit ietverta arī sirsnības un mīlestības tēma - netrūkst te gaišu atrisinājumu, tieksmes augt uz augšu. Lai arī beigas ir apmākušās, kopējā noskaņa ir gaiša," - tā Liene.

Vai pēc mūzikas var pateikt, ka to sacerējis latviešu komponists? "Pilnīgi noteikti! Kompozīcija izstaro rudenīgi rāmu noskaņu, melodija ir skaista un brīva, izteikti flautiska," teic Kristīne.

Liene: "Skulte bija tik radošs savos meklējumos, ka jūtama arī franču mūzikas ietekme, un arī viņa itāļu saknes liek sevi manīt temperamenta nozīmē.

Ādolfs Skulte bija ļoti interesanta personība - studijas inženierzinātnē veicinājušas viņa loģisko, sakārtoto domāšanu, kas atspoguļojas arī mūzikā. Skaņdarbus viņš būvēja kā māju, arī šo miniatūru. Tas atviegloja darbu - daudzas vietas te ir kā nesošās konstrukcijas, un tad ir arī savienojošās...

Noteikti šo opusu nākotnē spēlēsim ar lepnumu!"

Kristīne: "Katrā ziņā, šis ir darbs, pēc kura atskaņošanas par to gribas domāt vēl un vēl, atrodot jaunas krāsas un tembrālos risinājumus."