Šonedēļ raidījumā Post factum, kas top ar Valsts Kultūrkapitāla fonda atbalstu, Maruta Rubeze aicina studijā  ekspertus Inesi Lūsiņu un Vilni Kundrātu, lai atskatītos uz četriem notikumiem...    

2. jūnijā Anglikāņu Sv. Pestītāja baznīcā skanēja "Osokina Brīvības festivāls Ukrainai. Avangarda nakts koncerts". Savā mūzikā pie klavierēm sēdās Annika Lanka un Platons Buravickis, kvartets Quadra (Rihards Plešanovs, Arvīds Zvagulis, Pēteris Trasuns, Kārlis Klotiņš) atskaņoja Oskara Herliņa Klavieru kvartetu, Andrejs Osokins uzrunāja klausītājus gan vārdos, gan Raimonda Tigula mūzikā, un Riharda Plešanova interpretācijā tika pirmatskaņota Paula Dambja Mono sonāte klavierēm.

3. jūnijā Lielajā ģildē plašā stilistiskā amplitūdā 17. sezonu noslēdza Sinfonietta Rīga un diriģents Normunds Šnē. I daļā – Pāvela Karmanova (1970) Divkāršais dubultkoncerts (2009) un Jozefa Haidna 87. simfonija Lamažorā, kā arī Konlona Nankarova (1912-1997) "Etīdes mehāniskajām klavierēm Nr. 7" pārlikums orķestrim un Sergeja Prokofjeva Otrais klavierkoncerts solminorā (1924) kopā ar viessolistu Behzodu Abduraimovu II daļā. Koncerts notika "Latvijas Koncertu" rīkotā Rīgas festivāla ietvaros.

Ar Valsts Kultūrkapitāla fonda atbalstīto kamermūzikas koncertu sezonu Latvijas Radio I studijā 5. jūnijā vainagoja "Liepājas trio" – flautists Reinis Lapa, klarnetists Kārlis Catlaks un pianiste Agnese Egliņa. Koncerta vadītājs Edgars Raginskis akcentēja Lūcijas Garūtas saikni (skanēja klavieru Prelūdija Mimažorā) ar Franciju, kuras mūziku savukārt pārstāvēja Anrī Ditijē Sonāte flautai un klavierēm un savā ziņā arī Aleksandra Rozenblata Fantāzija par Bizē operas "Karmena" tēmām klarnetei un klavierēm, arī Kamila Sensānsa "Tarantella", tomēr īpašu uzmanību veltot programmas latviskajai un ar Liepāju saistītajai daļai – Jura Karlsona trio "Zīmes" (2011) un Selgas Mences jaundarba "Dzintara trio" pirmatskaņojumam.

Par pirmatskaņojumu – Riharda Zaļupes izvērsto jaundarbu KOSHI Variations apskaņotai marimbai Guntara Freiberga interpretācijā Rīgas festivālā gādāja arī divdaļīgā programma 7. jūnijā Mazajā ģildē, kur otrajā daļā saksofonists Aigars Raumanis un sitaminstrumentālists Reinis Tomiņš pāroja pašu veiktos Astora Pjacollas (Argentīna) skaņdarbu aranžējumus ar oriģinālajām Akiras Jujamas (Japāna), Kloda Pikoro (Francija) un Gabrielas Ortisas (Meksika) kompozīcijām.