Piektdien, 3. februārī, uz Dailes teātra Lielās skatuves pirmizrādi piedzīvos izjūtu drāma "Doriana Greja portrets".
Pēc Oskara Vailda romāna to iestudē Laura Groza-Ķibere. "Klasika" ar viņu tikās pagājušotrešdien, klātesot arī izrādes mēģinājumā, no kura pāris fragmentos dzirdēsit Intara Rešetina Bazilu un Daiņa Grūbes Dorianu. Tiem pievienoti izrādē izmantotās mūzikas fragmenti - no Pučīni operas "Manona Lesko" 3.cēliena Intermeco un Sensānsa operas "Samsons un Dalila" Bakhanāles.
"Tas, kas šajā gadījumā ir mazliet satraucoši - pamatuzstādījums ietver diezgan šerpu interpretāciju, līdz ar to jautājums, kā tas rezultātā attaisnosies," sarunas gaitā "Klasikai" pauž Laura Groza-Ķibere.
Viņa neslēpj - šobrīd jūtas ir dalītas: "Impulsu ir ļoti daudz, cīņa - nežēlīga, bet tas ir tikai likumsakarīgi: nezinu nevienu prozas darbu, kas viegli un organiski pārvērstos par dramaturģiju... Cīņa ir tajā, kā dabūt romānā attēloto dzīvi sakompresētu, dzīvu, aktīvu mums atvēlētajā laikā. Plus sarežģītākais - Vaildam iekodētā mistifikācija: kā vizualizēt Doriana portretu, kas faktiski ir viņa iekšējā stāvokļa atspoguļojums, - kā panākt asociatīvo sajūtu precīzu trāpījumu, lai tas strādātu. Cīņa ir izaicinoša, provokatīva - kā matemātisks vienādojums, kas liek iedarbināt visus sensorus un jutekļus, lai to visu varētu atšifrēt un realizēt. Bet man ir interesanti!"
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X