3. februārī plkst. 19 kim? Laikmetīgās mākslas centrā tiks atklāts jauns izstāžu cikls - proti, trijās kim? izstāžu zālēs būs skatāma Indriķa Ģelža kopsadarbībā ar māksliniekiem Ādamu Krūsesu (Adam Cruces) un Luīzi Galjardi (Louisa Gagliardi) veidotā izstāde Taste Like Headaches ("Galvassāpju garša").

Indriķis Ģelzis

Šos māksliniekus uz sadarbību uzaicināju vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, ir jauki sadarboties ar interesantiem un talantīgiem māksliniekiem. Otrkārt, ticu, ka šāda veida sadarbība var labvēlīgi atspēlēties gan lokālajā, gan starptautiskajā mērogā. Luīze un Ādams jau guvuši starptautisku atzinību un atpazīstamību, kuru aktivitātēm seko dažādi profesionāļi no dažādām pasaules malām.

Manuprāt, tieši mazi notikumi spēj ietekmēt lielākus procesus, un esmu drošs, ka šāda veida sadarbība var pozitīvi ietekmēt Latvijas laikmetīgās mākslas atpazīstamību plašākā mērogā.

Vai vismaz izkaisīt jautājuma zīmes interneta portālos par Latvijā notiekošo.

Izstāde Tastes like headaches būs skatāma triju telpu garumā, un katrā no tām būs apskatāma individuāla darbu prezentācija, kuras sasvstarpēji magnetizēsies jeb pārklāsies. Veidosies pakāpeniska pāreja no digitāli figuratīvas glezniecības līdz abstrakcijai. Iztēlojoties šo izstādi kā lineāru progesiju, par tās sākuma punktu kalpos Luīzes reprezentatīvie pusfigūru gleznojumi, tālāk vedot pie Ādama Kruces dokumentālajiem video, skulptūrām un instalācijām, visbeidzot atduroties pret manām metāla sienas skulptūrām.

Mēs dzīvojam sociāli tehnoloģiskā laikmetā, kurā radītās tehniskās ierīces tiek asociētas ar kognitīvu kapitālismu.

Tehnoloģija, kurā tiek iemantotas cilvēkam raksturīgās iezīmes – afektivitāte, inteliģence, gudrība, komunikācijas spējas un tamlīdzīgi, tiek transformēta fiksētā mašinērijas kapitālā. Spējot pieņemt lēmumus nanosekundes laikā, tehnoloģija pārspēj cilvēka darbības efektivitāti. Jaunie sasniegumi, piemēram, drona transporta pakalpojumi un bezpilota automašīnas, liecina par aizvien automatizetāku un kompjuterizētāku nākotni. Pasaule tiek pārbūvē tā, lai spētu funckionēt patstāvīgi, kā arī komunicēt pati ar sevi, bez cilvēka apziņas palīdzības. Šie darbi koķetē ar grafiskajām statistikām, kuras ļauj aptvert sabiedrību kopumā, salīdzināt un pratstatīt sociālos novērojumus, kā rezultātā ir iespējams izdarīt secinājumus un veikt prognozes.

Dizainējot šos modeļus, kuri iezīmē arī kartogrāfiskas aprises, sienas skulptūras kalpo kā lokālas femonoloģijas, atvasinātas no glabāli sociālas struktūras.

Iemiesojot šīs lineārās metāla skulptūras ar auduma fragmentiem, tās komunicē ar ķermeņa valodu vai žestu, attēlojot emocijas un funkciju ar fizisku darbību jeb pozu. Šie abstrahētie tēli bez galvām reflektē par prāta neatkarīgu struktūru vai realitāti, kas liecina par ieprogrammētu darbību, kas rezultējās mehāniskā vai ikdienišķā ainā.

Mani interesē atrast jaunu veidu, kā attēlot cilvēka figūru laikmetīgās mākslas, kā arī mūsdienu moderno tehnoloģiju kontekstā.

Piemēram, viens no maniem izstādes mazākajiem darbiem ar nosaukumu “Tīneidžera centieni sasniegt augstāko saullēktu” tapa, prātojot par tehnoloģiskajām iespējām, kuras nu jau ir pārspējušas cilvēka fiziski iespējamās darba spējas.

Rezultātā mēs sastopam aizvien modernāku un kompjuterizētāku pasauli, mēs varam stāties jaunu iespēju priekšā un iespējams nonākt līdz kaut kam pārpasaulīgam.

Ādams Krūsess

Mana vispārējā nodarbošanās saistīta ar līdzsvaru, proti – līdzsvaru starp greznību un nepieciešamību, kas manā gadījumā ir saistīti ar patēriņa, tehnoloģijas un atpūtas tematiem.

Citiem vārdiem sakot, katrs temats ietver sevī divus aspektus – gan pienākumu, gan baudu.

Piemēram, mums ir jāēd, lai izdzīvotu, tomēr vienlaicīgi iespējams to arī patērēt pārmērīgi. Tas pats attiecas uz tehnoloģiju. Cilvēki ir savā starpā saistīti. Tā veicina komunikāciju, palielina ražošanu, taču tā var arī mūsos radīt stresu vai likt mums prokrastinēt. Es cenšos risināt katru no šiem tematiem, izmantojot materiālus, kurus patērēju, pievēršot uzmanību dažādiem manas dzīves procesiem.

Manos darbos bieži vien ietverti dažādi mājsaimniecības vai biroju priekšmeti, piemēram, dvieļi, tāfeles, atkritumu grozi, matu fēni, putekļu sūcēji, vīna glāzes.

Veidojot darbus, izmantoju dažādas izstrādes metodes - trīsdimensionālo printēšanu, videoapstrādi. Izmantoju arī akrila krāsas un pat sveķu liešanu. Lietojot dažādus materiālus un paņēmienus, radu jaunus darbus vai veicu izmaiņas iepriekšējos, cenšoties katrai izstādei piešķirt īpašu raksturu. To darot, ir interesanti ne tikai man - autoram, bet arī skatītājiem. Tāpat kā jebkuram citam māksliniekam, mani darbi atspoguļo un izteic pasauli, kurā dzīvoju.

Kas attiecas uz mūsu drīzo uzstāšanos, tās saturu un idejas lielā mērā ietekmēja rezidence Losandželosā. Lai arī šī piebilde nav izstādes centrālā doma, domāju, ka pilsētas atmosfēra tajā būs jūtama. Darbus ietekmējušas dažādas mūsdienu kultūras šķautnes - t.s. kopīgais patēriņš, popmūzika, sociālo mediju filtri, kas liek mums dzīvot burbuļos, kā arī globalizācija vispār.

Mūsu šodienas "Tīrkultūras" programma ietekmējusies no amerikāņu popmūzikas. Izmantojot Uber taksometru pakalpojumus Losandželosā, šīs dziesmas ir tās, kuras dzirdam visbiežāk. Patīkamu klausīšanos!

Luīze Galjardi

Šīs izstādes gleznas ir mans un Ādama kopdarbs. Es izveidoju gleznu pamatus, fonus, savukārt Ādams, kas ir izcils gleznotājs vairāk klasiskā, tradicionālā izpratnē, pievieno gleznām dažādus elementus, piemēram, bļodu ar brokastu pārslām vai paplāti ar svaigas gaļas gabalu... Manuprāt, kontrasts starp izmantotajiem materiāliem ir ļoti skaists.

Mans darbs saistīts ar gleznošanu - ar piebildi, ka to pārsvarā daru digitāli, jo lielākoties strādāju, izmantojot datoru.

Lai darbiem piešķirtu spīdīgu, glancētu izskatu, tos printēju uz vinila. Kad tie ir izprintēti, mēdzu pievienot papildus kārtu, izmantojot dažādus apdares materiālus, tai skaitā lateksu vai pat nagu laku. Šādi ainām piešķiru dziļumu vai izceļu kādu atsevišķu detaļu.

Iedvesmu lielākoties smeļos no senākiem laikmetiem – renesanses, reliģiskajām, kā arī mūsdienu gleznām. Kas attiecas uz gaismām, daudz ko esmu paņēmusi no kino un japāņu animācijas filmām.

Mūzika:

1. Wally Badarou - Dance In The Dust (Wally Badarou)
2. Hiroshi Yoshimura - Something Blue (Hiroshi Yoshimura)
3. Laraaji - Essence (Laraaji)
4. Wally Badarou - Amber Whispers (Wally Badarou)
5. Forrest Fang - Passage And Ascent (Forrest Fang)
6. LA Vampires feat. Maria Minerva - Seasons Change (LA Vampires)
7. Forrest Fang - The Luminous Crowd (Forrest Fang)
8. Soothing Music for Headache - The best Healing Music and Curative Songs to Relieve your Mind (youtube)