Modesta Musorgska "Nakts kailajā kalnā" paša autora un Nikolaja Rimska-Korsakova versijā: kas līdzīgs un kas atšķirīgs? Oriģinālversiju klausāmies Klaudio Abado un "Berlīnes filharmoniķu" ierakstā, savukārt Rimska-Korsakova pārveidu - Valērija Gergijeva un "Vīnes filharmoniķu" interpretācijā, kas atzīta par hrestomātisku.
Raidījuma dalībnieki īsi pieskaras arī Leopolda Stokovska kinematogrāfiskajam skatījumam uz šo darbu un paša Musorgska piedāvātai versijai ar kori un solistu.
Jaunais albums šoreiz ir dekoratīvā laikmeta izklaides mūzika - Mucio Klementi vienīgais saglabājies klavierkoncerts un Volfganga Amadeja jaunākā dēla Franča Ksavera Mocarta divi koncerti, ko ieskaņojis Hovards Šellijs un Sanktgallenes orķestris. Kādu iespaidu šī mūzika atstājusi uz "Orfeja auss" pastāvīgajiem viesiem Gunti Kuzmu un Andri Vecumnieku, uzzināsiet noklausoties.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X