"Mākslinieka darbistabas" jaunās sezonas pirmajā pārraidē pieskaramies tango, laikmetīgā cirka, teātra un horeogrāfijas pasaulei - proti, tiekamies ar dejotāju, horeogrāfi un pasniedzēju Agnesi Vanagu.

"Vismaz manā darbistabā izpildītājmāksla jeb skatuves mākslinieka darbistaba, pedagoga darbistaba un horeogrāfa darbistaba ir trīs neatņemamas sastāvdaļas. Es barojos no visām trim, un, ja vienas nav, tad arī pārējās kaut kā trūkst," atzīst Agnese. "Pedagoga darbā man patīk skatīties uz sevi pagātnē - mēģināt pierunāt savus skolēnus nepieļaut tās kļūdas, ko pieļāvu es. Man ļoti patīk vērot un piedalīties, kā cilvēks attīstās jomā, kas viņam patīk. Nedomāju, ka deju izvēlas kāds, kam tā nepatīk. Un, ja tas tā ir, tad labāk nedariet to, jo par to tāpat neviens neko daudz nemaksās. Bet jāstrādā tik un tā vienmēr būs šausmīgi daudz.

Vairs neticu konkurences metodēm, kad, latviski sakot, dragā tik uz priekšu, trenējies, trenējies...

Senāk man nepadevās piruetes. Griezu tās piecas, sešas stundas no vietas, bet... nekā. Tas ir izaicinājums - kā atrast to atslēdziņu, kas jādara, lai sanāktu. Jo, ja nesanāk, pazūd interese un sākas bailes. Un bailes ir kas tāds, kas mākslas profesijā nu nepavisam nedrīkstētu būt! Tāpēc tiem, kuri dejojot kaut vai pavada brīvo laiku, saku, lai baiļu nav, jo tā visa ir jauka spēle - gan psiholoģiska, gan fiziska."

Kopā ar Agnesi ceļojam uz Somiju un Argentīnu, kur viņa pavadījusi krietnu laiku, meklējam telpu lidojumiem, dejojam tango un ejam uz teātri...

"Esmu atgriezusies Latvijā, bet vairāk jūtos, ka esmu šeit atbraukusi - tāpat kā savulaik aizbraucu uz Somiju, uz Argentīnu. Esmu Latvijā dzimusi, mācījusies un uzaugusi, bet nekad tā nopietni neesmu šeit strādājusi. Jā, pēc studijām pastrādāju Dailes teātrī pie Džilindžera, veidojot "Faustu", bet tā nopietni mesties savā darbnīcā sāku vēlāk. Tagad runāju latviski, bet nevienu nepazīstu, tikai šobrīd sāku iepazīt. Gribētos realizēt savu ambīciju un sapni - atrast telpu, sākt sastrādāties ar to komandu, kas ir vistuvākā manām interesēm, strādāt teātros, Mūzikas akadēmijā. Cirka kultūra jau tikai tagad šeit sākas."