Čellists no Ukrainas, profesors Ženēvas Mūzikas augstskolā Deniss Severins pēc studijām Maskavas konservatorijā devās mācības turpināt Ženēvā un Bāzelē, kur apguvis arī baroka čella spēli. Mūziķis ir starptautisku konkursu laureāts, aktīvi koncertējošs un ierakstus veicošs mākslinieks, par kura mītnes zemi nu kļuvusi Šveice. Un tomēr par viņa lielāko aicinājumu izrādījusies pedagoģija. 2015. gada februārī Deniss Severins jau trešo reizi viesojās Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā ar meistarklasēm un īpašu orķestra programmu. Pirms gada tika iestudēti L. Bokerīni un J. Haidna darbi kamerorķestrim bez diriģenta, šogad tā bija Antonio VIvaldi mūzikas programma ar pieciem dažādu sastāvu koncertiem, kuros solisti bija gan studenti, gan viņu skolotājs. Un koncerts izdevās tāds, kādu to sarunā solīja Deniss – dzīvs, aizrautīgs, tehniski ne ideāls, bet tomēr pārsteidzošs. Tas apliecināja, ka nepilnas nedēļas laikā ar meistarīgu, pašaizliedzīgu pedagogu var panākt daudz.

Deniss Severins atzīst, ka katram piemīt kāds talants, kas mums dots. Vienam tā būs arhitektūra, medicīna, matemātika. Mūziķa talants ir Dieva dāvana. Viņam Dievs dāvājis vēlmi un patiku būt skolotājam un strādāt ar jauniešiem,dot savas zināšanas nākamajai paaudzei. Palīdzēt iemīlēt mākslu un klasisko mūziku, ja pašlaik tas nav vienkārši. Vivaldi dzīves laikā klasiskā mūzika bija populāra, to spēlēja visur un visi to klausījās. Mūsdienās klasiskā mūzika pastāv, bet tai jāiztur teju uzbrukums no pop un rokmūzikas.

Mūziķis nodarbībās novērojis, ka Latvijas jaunie mūziķi ir talantīgi, pieticīgi un laipni. Ļoti temperamentīgi, bet savaldīgi. Viņš ir priecīgs, ka var palīdzēt studentiem un gandarīts, ka viņi ar patiku nāk uz meistarklasēm un orķestra mēģinājumiem.

Lai arī jauniešiem nav tādas pieredzes, kāda ir profesionālam mūziķim, tomēr reizēm, muzicējot ar jauniešiem, gūstams pārsteidzošs rezultāts, jo viņiem acis mirdz, spēle nav perfekta, bet toties piemīt apbrīnojams entuziasms. Un iznākums dažreiz ir pat labāks nekā ar profesionāļiem.

Antonio Vivaldi Denisam Severinam ir tuvs komponists, tomēr visiem zināms, ka viņš rakstījis ļoti daudz mūzikas, tādēļ arī darbi kvalitatīvi mēdz būt dažādi. Vivaldi mūzikā daudz atkarīgs no interpretācijas un mūziķim tur ir ko darīt, jo ir iespējas rakstura, krāsu, artikulācijas izvēlē. Kas ļoti būtiski, un ko čellists cenšas mācīt studentiem šeit – ornamentācija un improvizācija, par ko maz zina un maz māca 21. gadsimtā. Nedēļas laikā studentiem daudz neizdodas apgūt, mēģinājuma beigās viņi ir visnotaļ paguruši, pilni informācijas un viegli depresīvi, jo neko nevar paspēt. Bet galvenais jau nav Mūzikas akadēmijas Lielajā zālē nospēlēt ideālu koncertu. Uzdevums ir, lai pēc meistarklasēm to dalībnieki būtu kaut mazliet mainījušies. Un tas ir izdevies.