No Latvijas Radio fonotēkas ārā ceļam Pētera Vaska 1985. gada opusu Episodi e canto perpetuo. Homage a Messiaen.

1986. gada 26. aprīlī to pirmatskaņojuši vijolnieks Jānis Bulavs, čellists Mārtiņš Grīnbergs un pianists Aldis Liepiņš, bet mēs klausāmies 1995. gadā Rīgas Skaņu ierakstu studijā veiktu ierakstu: spēlē Latvijas Filharmonijas trio - vijolnieks Jānis Bulavs, čellists Leons Veldre un pianists Aldis Liepiņš.

Pirms mūzikas - eksperta viedoklis, un eksperta lomā šoreiz LNSO vijolnieks Arvīds Zvagulis, kurš kopā ar saviem klavieru kvarteta Quadra kolēgiem - čellistu Kārli Klotiņu un pianistu Rihardu Plešanovu - šo darbu atskaņojuši vairākkārt.

Pirmoreiz ar šo skaņdarbu puiši sastapušies pirms pāris gadiem, atskaņojot to festivālā "Latvijas Jaunās mūzikas dienas". "Opuss mani patīkami pārsteidza - nebiju ar to agrāk pazīstams," stāsta Arvīds un atzīst: "Tas ir darbs, kas no mūziķa prasa pilnu atdevi.

Ir darbi, kuri ir tehniski grūti, bet šeit grūtība slēpjas tieši emocionālajā ziņā - to atskaņojot, emocionāli izliec sevi visu. Tādu darbu nav daudz.

Jā, bija grūti, taču toreiz koncertā jutāmies gandarīti, lai arī fiziski iztukšoti - kā pēc maratona skrējiena."

Arvīds neslēpj: "Šajā skaņdarbā man ļoti patīk tas, ka šeit vēl var just agrīno Vasku. Tāpat kā "Grāmatā čellam".

Tas nav tas Pēteris Vasks, kādu mēs pazīstam šodien. Paņēmieni tiem laikiem ir diezgan eksperimentāli.

Taču vienlaikus jau iezīmējas viņa rokraksts, kādu zinām šodien. Darbs ir ļoti spēcīgs - pārdzīvojums gan mūziķiem, gan klausītājiem."

Quadra mūziķi šo Pētera Vaska opusu iekļāvuši savos koncertos, apceļojot Latviju. Arvīds atklāj, kāda ir publikas reakcija, to klausoties, kā arī analizē Latvijas Filharmonijas trio sniegumu 1995. gada ierakstā.