Sirsnīgi sveicinot komponisti Maiju Einfeldi dzimšanas dienā, piedāvājam divu viņas meistardarbu ierakstus:

Četras elēģijasMaija Prēdele (čells) un Veneta Miķelsone (klavieres),
Trīs Friča Bārdas dzejoļiLatvijas Radio koris un diriģents Sigvards Kļava.

Baiba Jaunslaviete:

M. Einfeldes mūziku raksturo dziļš psiholoģisms, kas izpaužas emocionāli plašā noskaņu spektrā.

Vienā polā ir intīmi sirsnīga, gaišu un skumju nokrāsu niansēm bagāta lirika (piemēram, Adagio, pirmversijā vijolei, čellam un ērģelēm, 1994; “Trīs Friča Bārdas dzejoļi”, 2003; Koncerts altam un kamerorķestrim, 2011; “Vakara impresija” jauktajam korim, 2017). (..) Otrs pols ir galēji saasināta, plašā nozīmē ekspresionistiska “kliedziena” vai lamentācijas izteiksme (Crucifixus ērģelēm, 1989; “Dramatiskais dialogs” no “Diviem dialogiem” diviem čelliem, 1990). Daudzos darbos vērojams abu šo galējību līdzāsnostatījums (“Divas mīlas dziesmas” jauktajam korim, 2006, u. c.).

Dažkārt M. Einfelde iedvesmojusies arī no literāriem darbiem, kuru centrā ir vientuļa bērna tēls (piemēram, “Četras elēģijas” čellam un klavierēm, 1976. gads, tapušas pēc Čingiza Aitmatova stāsta “Baltais kuģis” (1970) motīviem;