Beļģijas franču Radio un Televīzijas Trešā kanāla Musiq piedāvātās radiokompozīcijas "Pavasaris Stravinska gaumē" otrā daļa. 

Kompozīcijas autores Akselas Tirī iztēlē radītā žurnāliste Elīza Millere ļauj iztēloties gaisotni Igora Stravinska baleta "Ugunsputns" pirmizrādē. Uzzinām, ko pēc šīs pirmizrādes Stravinskim teicis Klods Debisī.

Stravinskis iepazīstas ar talantīgo baletdejotāju Vāclavu Ņižinski, kurš dejo arī baleta "Petruška" pirmizrādē". Cik veiksmīga bijusi pirmizrāde un kur komponists "atradis" baleta nosaukumu? Kā Ņižinskis iepazinies ar Sergeju Djagiļevu un nonācis Ballets Russes trupā? Igora Stravinska lomā iejuties diriģents un dziedātājs Andris Gailis, žurnālisti Elīzu Milleri atveido dziedātāja Viktorija Pakalniece, bet baletdejotāju Vāclavu Ņižinski - baletdejotājs Raimonds Martinovs.

Igors Stravinskis:

"Komponēšana ir mans ikdienas darbs un aicinājums. Necenšos šajā procesā meklēt kādu estētisku mācību, māksliniecisku filozofiju vai romantizētu ciešanu aprakstu par mūziķa radošajām mokām, vai par transam līdzīgo stāvokli brīdī, kad apciemojusi mūza.

Es komponēju, jo esmu tam radīts, un dzīve bez šī nodarbes man šķiet neiedomājama.

Elīza Millere:

"Katrs, kurš redzējis Ņižinski dejojam, to atcerēsies visu dzīvi. Pēc skata kautrīgs jauns vīrietis ar bālu seju un šķībām acīm kā tatāriem. Īsa auguma ar ļoti muskuļotām kājām. Viņš atstāj ļoti mierīga, gandrīz miegaina cilvēka iespaidu, bet, nonākot uz skatuves, pilnībā pārvēršas."

Vāclavs Ņižinskis:

"Pēc tikšanās ar Djagiļevu mana dzīve mainījās. Viņš man piedāvāja līgumu ar Ballets Russes par astronomisku summu. Es noīrēju greznu dzīvokli smalkā apkaimē. Mans drēbju skapis pildījās ar pirmšķirīgiem uzvalkiem un kostīmiem no Londonas un Parīzes. Mana māte un māsa pārvācās pie manis. Mēs beidzot varējām dzīvot brīvi, bez finansiālām rūpēm. Un tā vienā dienā atrisinājās visas manas problēmas."