Ojāra Vācieša dzeja iespaidojusi un saviļņojusi  daudzus mūsu komponistus, pēc tam atbalsojoties viņu mūzikā, taču daži to vidū izceļas īpaši, un viens no tiem ir Romualds Kalsons, kuru Ojāra Vācieša dzeja uzrunājusi jau kopš jaunības, no studiju gadiem Ādolfa Skultes kompozīcijas klasē, kad topošā komponista uzmanības lokā nonāk Rūdolfa Blaumaņa luga "Pazudušais dēls", rosinot operas tapšanu, kuru vēlāk meistars atzīst par savu mūža darbu, tāpat kā savu gandrīz vienaudzi Ojāru Vācieti - par savu mīļāko dzejnieku.

Opera bija Romualda Kalsona diplomdarbs, kurai libretu diviem cēlieniem uzrakstīja Ojārs Vācietis, pārvēršot tekstus operai piemērotos dzejas pantos. Padarītais tika novērtēts ar atzīmi „teicami”, taču opera tobrīd netika pabeigta, libretu jau krietni vēlāk pabeidza Jānis Streičs un Irēna Kalsone, un ar operas pirmizrādi Aleksandra Viļumaņa vadībā 1996. gadā tika nosvinēta komponista 60. dzimšanas diena.

Šajā raidījumā operas lappuses neskan, jo pievēršam uzmanību Romualda Kalsona trim vokālajiem cikliem ar Ojāra Vācieša dzeju - "Mīlestība" un "Etīdes par nebeidzamību" solo balsij ar pavadījumu, kā arī kordziesmu ciklam "Miniatūru mozaīka (gluži nopietni)". Romualda Kalsona mūzikai atvēlēto laiku noslēdz viņa jaunības gados radītā Ceturtā simfonija "Jauni sapņi no vecām pasakām", kurai katru daļu ievada Ojāra Vācieša dzeja.

Raidījumā skan:

Cikls "Mīlestība" balsij, klavierēm un sitaminstrumentiem – Irēna Kalsone, Romualds Kalsons, Vladimirs Koļesovs
Kordziesmu cikls "Miniatūru mozaīka (gluži nopietni)" – Latvijas Radio koris un diriģents Kaspars Putniņš
Cikls "Etīdes par nebeidzamību" mecosoprānam, flautai, čellam un klavierēm – Ieva Parša, Ilona Meija, Inga Ozola, Herta Hansena
Ceturtā simfonija "Jauni sapņi par vecām pasakām" – Anda Zaice, Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris un diriģents Romualds Kalsons