Klaudijas Taevas vārdā nosauktajā jauno operdziedātāju konkursā Pērnavā galvenā balva uzvarētājam ir sapņu loma sapņu izrādē. Tā ir konkursa tradīcija jau kopš 2003. gada, tātad 20 gadu, kad savu sapni – nodziedāt Džildas lomu Verdi operā „Rigoleto” īstenoja 2001. gada konkursa 1.  vietas ieguvēja Anna Samuila. Divus gadus vēlāk sekoja Dēmons ar toreizējo konkursa laureātu – šobrīd pasaulē pazīstamo lietuviešu baritonu Laimoni Pautieni titullomā, „Karmena,” „Taīda,” „Cara līgava,” „Aīda” un Žila Masnē „Pelnrušķīte” 2023. gadā

Pagājušā konkursā 1. vietu un iespēju dziedāt savu sapņu lomu izraudzītajā sapņu operā ieguva mecosoprāns no Polijas Zuzanna Nalevajeka. Operu „Pelnrušķīte” tika izrādīta konkursa nedēļā Pērnavas Endla teātrī.

Piedāvājam dažas lappuses no operas, kuras galvenajā – Pelnrušķītes - lomā dzirdam Zuzannu Nalevajeku, viņas tēva Pandolfo lomā bija 2003. gada Klaudijas Taevas konkursa uzvarētājs, lietuviešu bass Laimonis Pautienis, Pamāte – 2013. gada 1. vietas ieguvēja un publikas simpātija, mecosoprāns Jomante Sležaite, viņas meitas – Gabriēle Bukine un Ieva Goleckīte, Feju krustmāte – 2017. gada Klaudijas Taevas konkursa 3. vietas ieguvēja – ungāru koloratūrsoprāns Estere Zemlenji, Prinča lomā  - 2017. gada konkursa 1. vietas ieguvēja Abigaila Levisa, bet Karaļa lomā – Vladimirs Prudņikovs. Pie Kauņas Muzikālā teātra diriģenta pults – Erki Pēhks.

Skatītāji tika sagaidīti vestibilā, īpašā akrobātiskā priekšnesumā karaļgalma puišiem aicinot dažāda vecuma publikas dāmas piemērīt prožektoru gaismā izgaismoto kristāla kurpīti, kas, protams, nevienai nederēja, laikošanu nofilmējot un pēc tam šo video kā kustīgu scenogrāfisku elementu, izmantojot kurpītes pielaikošanas skatā  operas 2. cēlienā.

Festivāla PromFest „Pelnrušķīte” ir stāsts par vientulību, cilvēku attiecībām, ģimeni un ilgām doties tur, kur šobrīd nevar būt – “tur”, kur zāle zaļāka, debesis zilākas, cilvēku attiecības skaistākas un mīlestība neviltota. Izrādes režisors Juri Naels izrādi veidojis kā versiju par virtuālo pasauli un to, kā tehnoloģiju attīstība ļauj nokļūt paralēlās realitātēs, kur katrs var izveidot sev vēlamo versiju un būt vai nu Pelnrušķīte, Princis, supermodele vai prezidenta viesis uz sarkanā paklāja. "Protams, mēs to visu darām rotaļīgā veidā, ļaujot Masnē fantastiskajai mūzikai skanēt visā tās skaistumā un burvībā,” savu režijas ideju pamato režisors.


Papildus pasakai “Pelnrušķīte”, operas iestudējuma dizainu iedvesmojuši ikoniskas interneta mēmes, modes industrijas produkti un atsauces uz smalkām 60. un 70. gadu kriminālkomēdijām.  

Bet unikālais izpildītāju sastāvā ir tas, ka Masnē šo operu uzrakstīja četriem mecosoprāniem, kas ir pati Pelnrušķīte, Pamāte, Princis un viena no Pamātes meitām, soprāniem un zemajām vīriešu balsīm, un uz skatuves šajā iestudējumā nebija neviena tenora!

„Pelnrušķītes” mūzikas kolāžā: aina ar Pelnrušītes tēvu Pandolfo, slēpojot ar slēpēm lejā no kalna, Pamātes pošanās ar meitām uz balli, nemitīgi lūkojoties un tīksminoties par sevi mobilajos tālruņos, Pelnrušķītes aina pirms iemigšanas, Fejas krustmātes un feju ierašanās, Pelnrušķītes sapošana, elektroniskā intermēdija, ieraujot publiku videospēļu  pasaulē un uz brīdi noliekot Masnē malā, tad -  prinča dziedājums, ko nesajakt ar ko citu, modes skates elektroniskā mūzika, Karaļa parādīšanās, galma aina ar sanākušajiem viesiem Pirms Pelnrušķītes ierašanās un Pelnrušķītes un Prinča mīlas duets, līdz pulkstens nosit pusnakti.