Ludviga van Bēthovena jubilejas gadā - divi viņa klavierkoncerti un āmuriņklavieres.
Britu pianists un muzikologs Stīvens Lubins sacījis, ka āmuriņklavieres ir mazāk elastīgs, tomēr sava skanējuma dēļ tas ir daudz interesantāks un personiskāks instruments, nekā āmuriņklavieru pēctecis - lielais grand piano.
Ierakstā no Stīvena Lubina un Senās mūzikas akadēmijas orķestra sadarbības projekta, ko vadījis diriģents Kristofers Hogvuds, skan meistara Ceturtais klavierkoncerts Solmažorā - vienīgais no Bēthovena pieciem klavierkoncertiem, kura autogrāfs pazudis jau ap 1807. gadu un šobrīd koncerts tiek atskaņots pēc Bēthovena pārbaudītas pārrakstītas kopijas, kā arī pēdējais, visai dramatiskās cīņas noskaņās ieturētais un Napoleona armijas iekarotajā Vīnē sacerētais Piektais klavierkoncerts Mibemolmažorā.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X