Raidām ierakstus no albuma Invocation a la Nuit ("Aicinājums uz nakti"), kā arī interviju ar katalāņu diriģentu un mūziķi Žordi Savaļu, kurā viņš Spānijas radio žurnālistei šī gada maijā saistībā ar UNESCO iniciēto starptautisko dienu "Kultūras daudzveidība dialogam un attīstībai" stāstīja par savu ansambli Orpheus XXI, par Eiropas un Austrumu kultūru mijiedarbību un par nepieciešamību ieklausīties un būt tolerantam.

"Kopš sāku nodarboties ar mūziku, esmu dalījies mūzikā ar daudziem mūziķiem, arī no Arābijas, Izraēlas, Turcijas…

Tolaik, kad atskaņoju viduslaiku mūziku, sapratu, ka nevaru pilnvērtīgi to spēlēt, jo nebiju pietiekami iedziļinājies orientālajos mūzikas žanros. Austrumzemju mūziķi joprojām spēja radīt mūziku, kāda tā bija viduslaikos.

Tā bija mana vienīgā iespēja patiešām izprast viduslaiku mūziku," stāsta Savalls. "Pēc tam es sapratu, ka pat ar visām savām zināšanām un viola da gamba spēles virtuozitāti meistarībā līdzinājos lautas spēlētājam no Marokas vai kanuna spēlētājam no Turcijas. Mēs bijām vienā līmenī. Es nevarēju sev apgalvot: "Esmu labāks mūziķis, jo spēlēju eiropeisku mūziku." Mūsu varēšana bija vienāda, un tieši tas man ļāva saprast, ka

vienīgais veids, kā rast harmoniju un mieru starp mūsu un citām, attālām kultūrām, ir veidot cieņu pret dažādo, pret dažādajiem dzīvesveidiem. Man pašam tas ir absolūti obligāts faktors, lai mēs varētu integrēt citas kultūras savējā."