Stāsta Valmieras muzeja vēsturnieks un JVLMA doktorants Alberts Rokpelnis.

Beidzoties Pirmajam pasaules karam, Rīgā atdzīvojās arī izklaides mūzikas piedāvājums.

20. gadu sākumā ārzemju šlāgerus notīs izdeva pamazām: izdevīgāk bija importēt, jo nošu imports notīm bija bez nodevas. Nošu raksta nepieciešamās iekārtas bija tikai Rīgas lielākajās spiestuvēs.

Rīgā drukātajiem izdevumiem bija vienkāršs, plāns un nekvalitatīvs papīrs, vāku rotāja viegli erotiski zīmējumi, bieži pārdukāti melnbalti vai arī vienā tonī, daļēji kopējot oriģinālo šlāgera vāka zīmējumu.

Nozīmīga loma šlāgeru nošu drukas veicināšanā bijusi arī tango karalim Oskaram Strokam. Kāda? Klausieties raidījumā!