8. maija vakarā ar koncertu "Mode mainās. Klasika paliek" Latvijas Radio I studijā savu rezidences laiku Latvijas Radio sācis trio Art-i-Shock jeb čelliste Guna Šnē, pianiste Agnese Egliņa un sitaminstrumentu virtuoze Elīna Endzele. Šis nozīmīgais projekts ir viens no "Klasikas" īpašajiem veltījumiem Latvijas simtgadei.

Videoieraksts tiks piedāvāts pārraidīšanai Eiroradio dalībvalstīm.

 
Latvijas Radio 3 "Klasika" direktore Gunda Vaivode: "Esam gandarīti, ka tieši "Klasikai" gods aizsākt tradīciju, kāda pasaules radio un koncertzāļu praksē vairs nav nekāds jaunums, bet mūsu Latvijas Radio vēsturē gan – šogad mums ir pašiem savs rezidences mākslinieks, pareizāk – pat veselas trīs rezidējošās mākslinieces jeb trio Art-i-Shock. Rezidējošajam ansamblim pastiprināta uzmanība tiks veltīta gan Radio studijas koncertos, gan fondu ierakstos un intervijās. Savukārt vasarā taps fondu ierakstu programma, kuras rezultāts papildinās ne tikai mūsu fonotēku, bet ieguls arī ciešripā. Latvijas Radio studijas koncertiem ir pasūtinājis arī īpašus jaundarbus šī gada komponistiem-jubilāriem, tā veicot pienesumu jaunas kamermūzikas radīšanā. 8. maija koncertam tapis Georga Pelēča skaņdarbs "Pieneņu lauks", savukārt 13. novembra koncertam mūziku raksta Santa Ratniece un Arturs Maskats."
 

Par godu rezidences laika sākumam trio Art-i-Shock sagatavojis koncertprogrammu ar "Klasikas" zīmīgo moto – "Mode mainās. Klasika paliek", turklāt trāpīgu transformāciju ieguvis arī trio nosaukums, kas 8. maija koncertafišās lasāms šādi: Art-i-Klasika. Koncertā piedalās arī senās mūzikas lietpratējs Guntars Prānis.

"Artišokēsim savus klausītājus, piedāvājot vēl nedzirdētu un mūsu sastāvam neraksturīgu repertuāru, pievēršoties klasikai, barokam, renesansei un pat viduslaikiem," kārdina mūziķes.

Trio Art-i-Shock programma 8. maijā:

Gregoriska melodija In dedicatione čellam un ratalirai
Peire Vidāls – Baros de mon tan covit čellam, ratalirai un sitaminstrumentiem
Marēns Marē – "Spāņu folijas" čellam, klavesīnam un perkusijām
Georgs Pelēcis – "Pieneņu lauks" čellam, klavierēm un vibrofonam (pasaules pirmatskaņojums)
Ludvigs van Bēthovens – Septiņas variācijas čellam un klavierēm par V.A. Mocarta operas "Burvju flauta" tēmu Bei Maennern, welche Liebe fuehlen
Alfrēds Šnitke – "Svīta senā stilā" čellam, klavierēm, klavesīnam un sitaminstrumentiem (Ingas Meijeres instrumentācija)
Toši Ičijanagi – "Personīgi Paganīni" marimbai un klavierēm
Djego Ortiss – Recercadas Sobre El Canto Llano - La Spagna čellam, ratalirai, klavesīnam un sitaminstrumentiem un Recercada Segunda Sobre el Passamezzo Moderno čellam, ratalirai, klavesīnam un sitaminstrumentiem

Der atgādināt, ka t.s. rezidences mākslinieka statuss pasaulē jau sen nozīmē izcilu atspēriena punktu daudzsološajiem māksliniekiem (mūziķiem, komponistiem, gleznotājiem, dzejniekiem, rakstniekiem, tēlniekiem un citiem radošo profesiju pārstāvjiem) – tas ir nenovērtējams atbalsts īpaši jau viņu karjeras sākumā.