Tiešraidē no Rīgas Kongresu namā  - Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra pirmā tikšanās ar franču maestro Žana Kristofa Spinozi, kura vadībā kopā ar Valsts akadēmisko kori “Latvija”, franču soprānu, diriģenta meitu Ninu Spinozi, norvēģu baritonu Halvoru Melienu un klavesīnisti Ievu Salieti tiks atskaņota programma “LNSO, Vasks, zelta baroks un Forē Rekviēms”. 

Tajā iekļauta LNSO rezidējošā komponista Pētera Vaska darbs “Cantabile”, Antonio Vivaldi kompozīcija “Sit nomen Domini” no cikla “Laudate pueri”, Johana Sebastiāna Baha Koncerts klavesīnam un orķestrim reminorā BWV 1052 un Gabriela Forē Rekviēms.

Gaidāmā koncerta programmu diriģents raksturo: "Visa šī mūzika ir ļoti patiesa un ārkārtīgi dziļa. Piemēram, mēs atskaņosim Johana Sebastiana Baha koncertu klavesīnam reminorā. Tā ir augstākā mērā garīga mūzika. Tas ir ļoti virtuozs skaņdarbs, bet emocionālajā ziņā tik dziļš un ārkārtīgi bagāts.

Šis instrumentālais koncerts it kā ir laicīga mūzika, tā nav ne kantāte, ne oratorija, ne pasija. Un tomēr tas ir ļoti garīgs skaņdarbs. Varam just tādu kā stāšanos nāves priekšā, meklējot Dieva žēlastību. Es to jūtu katru reizi, atskaņojot šo Baha reminora koncertu. Un katru reizi, piedzīvoju ko līdzīgu šokam. 

Tas ir ārkārtīgi spēcīgs skaņdarbs, emocionālajā ziņā absolūti vētrains, tas sapurina mūs, satricina līdz sirds dziļumiem. It kā tu stājies visaugstākā priekšā, gaidīdams pēdējo tiesu. Un koncerta pēdējā daļā ir tāds moments, kas vienmēr liek man domāt par šo Bībelē ietverto frāzi, ko es gan neatceros pavisam precīzi un nevarēšu noformulēt vārds vārdā. Bet doma ir tāda: "Kungs, es eju nāves ielejā, eju pilnīgā tumsā. Bet eju paļāvībā un pārliecībā, jo uzticos Tev, Kungs, es zinu, ka savā varenībā sniegsi man savu gaismu un rādīsi ceļu". Ar Baha mūziku esmu pazīstams jau tik ilgu laiku, esmu to atskaņojis daudz un bieži. Esmu daudz lasījs svētos rakstus, cenšoties mazliet (tikai mazliet!) saprast šo mūziku. Un es tiešām domāju, ka šis koncerts ir patiesības mirklis. Gluži tāds pats kā šķērsojot nāves ieleju.

Cilvēki, kas gājuši cauri vismelnākajai tumsai, redzējuši visspožāko gaismu. Būdami nāves priekšā, pēdējās tiesas priekšā, ļaujoties Tā Kunga žēlastībai. Šajā Baha darbā dzirdam absolūtu tumsu, šķiet, ka glābiņa nav, bet tomēr glābšana nāk, tas Kungs ir apžēlojies. 

Manuprāt, tieši to Bahs domājis, rakstot šī koncerta finālu un veidojot tā attīstību. Šī mūzika ir absolūti brīnišķīga. Katru reizi, kad Baha darbus atskaņoju, izjūtu šo garīgo pieredzi.

Šo cilvēcību, mīlestību, kas mani aizkustina tik ļoti, ka pat tagad, par vien runājot par Baha mūzikas atskaņošanas procesu, man acīs riešas asaras un es kļūstu ārkārtīgi emocionāls.

Manuprāt, šis aspekts ir kopīgs visam repertuāram, kas ietverts šajā programmā. Tas ir absolūtā patiesuma aspekts. Tev dzīvē ir dotas izvēles iespējas, tu atskaņo Baha mūziku, tu to saproti. Tāpat arī ar Forē Rekviēmu un nelielo Vivaldi mūzikas fragmentu no Laudate Pueri, kas skanēs koncertos. Šajos darbos ir ietverts patiesības mirklis. Arī Pētera Vaska Cantabile ir absolūta garīguma esence."