Piektdien Rīgas Kongresu namā un Latvijas Radio 3 "Klasika" tiešraidē - koncerts "LNSO, maestro Panula un Tarmo Peltokoski. Sibēliuss un Prokofjevs", kurā pie diriģenta pults bija somu maestro Jorma Panula. Viņa vadībā izskanēja Žana Sibēliusa Vijoļkoncerts ar solisti Tami Pohjolu un Sergeja Prokofjeva Septītā simfonija, bet koncerts tika iesākts ar Sibēliusa simfonisko poēmu "Somija", kuru diriģēja koncerta īpašais viesis – Jormas Panulas audzēknis Tarmo Peltokoski. 

Tiešraidi vadīja Liene Jakovļeva, starpbrīdī piedāvājot sarunas ar solisti Tami Pohjolu, LNSO mūziķiem Arigo Štrālu un Ināru Brīnumu, jaunajiem diriģentiem Artūru Oskaru Mitrēvicu un Māri Kuģi, kā arī LNSO direktori Indru Lūkinu.

Jorma Panula (1930) ir viens no pazīstamākajiem izcilu diriģentu skolotājiem – viņu vidū ir tādi somu diriģenti kā Esa Peka Salonens, Miko Franks, Sakari Oramo, Juka Peka Saraste un Klauss Mekele. Arī Tarmo Peltokoski vadījis savas studijas pie izcilā meistara. Tāpat leģendārais maestro bijis Turku filharmoniskā orķestra, Helsinku filharmoniskā orķestra un Orhūsas simfoniskā orķestra mākslinieciskais vadītājs un galvenais diriģents. Šobrīd viņš ir pieprasīts viesdiriģents, kurš priekšplānā izvirzījis pedagoģisko darbību. Jormas Panulas vadītās meistarklases ir atzītas visā pasaulē, īpaši prestižs ir viņa dibinātais starptautiskais konkurss "Jorma Panula International Conducting Competition", kas norisinās kopš 1999. gada.

Par savu skolotāju Tarmo Peltokoski stāsta: “Jorma Panula ir neatkārtojams diriģēšanas mentors, īsta dzīvā leģenda! Mana pirmā sastapšanās ar Jormu Panulu bija 2014. gadā, un turpmākajos gados pie viņa apguvu diriģentam nepieciešmās prasmes. Taču viņš man daudz ko iemācīja arī par dzīvi. Jorma Panula augustā atzīmēja savu 94. jubileju, bet nekas neliecina, ka viņš grasītos apstāties. Panulas vārds pazīstams visā pasaulē. Pret viņu izjūt cieņu un bijību. No visiem somu mūziķiem vēsturiskās ietekmes ziņā viņš ir pielīdzināms pašam Sibēliusam.”

Lai arī gados jauna, vijolniece TAMI POHJOLA jau ir triumfējusi starptautiskos un valsts līmeņa konkursos un koncertējusi visā Eiropā. Ieguvusi pirmo vietu Dinu Lipati Starptautiskajā vijolnieku konkursā 2019. gadā un Kuopio vijolnieku konkursā 2015. gadā. Uzvarējusi Igaunijas Starptautiskajā jauno mūziķu konkursā 2009. gadā, kā arī ieguvusi otro vietu Juhani Heinonena vijolnieku konkursā Jiveskilē: 2009. gadā junioru kategorijā, bet 2012. gadā — vecāko mākslinieku grupā.

Kā soliste Tami Pohjola uzstājusies ar Somijas Radio simfonisko orķestri, Helsinku filharmonisko orķestri, Lahti simfonisko orķestri, Tamperes filharmo¬nijas orķestri, Lohjas pilsētas orķestri, Tapiola Sinfonietta, Hivinkē pilsētas orķestri, Ostrobotnijas kamerorķestri, Pori Sinfonietta, Kuopio simfonisko orķestri un citiem. 2021. gada februārī māksliniece uzstājusies ar Joensū pilsētas orķestri Joensū Ziemas mūzikas festivālā, savukārt 2022. gada oktobrī Tami debitēja Apvienotajā Karalistē, ar Hallé orķestri Mančestrā, atskaņojot Sibēliusa Vijolkoncertu. Viņa ir arī aktīva kamermūziķe.

2023. gada decembrī Tami Pohjola debitēja ar Latvijas Nacionālo simfonisko orķestri, atskaņojot Esas Pekas Salonena Vijoļkoncertu.

Tami Pohjola pievērsusies vijolspēlei trīs gadu vecumā, studējusi Espo Mūzikas institūtā pie Gražinas Žeraņskas-Gebertes un pēc tam Sibēliusa akadēmijā pie Rēkas Silvai. Mācības turpinājusi Minhenes Mūzikas un teātra augstskolā pie Mi-kjunas Lī un pašlaik studē Valē Mūzikas augstskolā Sjonā pie Žanīnes Jansenas. Pohjola spēlē 1754. gada Gvadanjīni vijoli, ko tai atvēlējis Somijas Kultūras fonds.