11. maija vakarā ar Ņujorkas Metropoles operas tiešraides starpniecību dzīvojam līdzi Džakomo Pučīni sestās operas "Madama Butterfly" sirdi plosošajiem notikumiem. Tas ir stāsts par traģiskām attiecībām starp jaunu, naivu japāņu meiteni un neuzticamu amerikāņu jūras kara flotes virsnieku.
Libretu sarežğītība ir gandrīz tikpat augsta kā dažādu tēlu nonivelēšana. Vieglprātīgā Mizete, Vientiesītis un Muļķītis – kas slēpjas aiz šiem tēliem un kā saprast operu arvien vairāk klausītājiem?
Uz šiem jautājumiem atbildes tiecamies rast sarunā ar jaunās paaudzes operdziedātāju Brigitu Čirkši, kura citstarp saka tā: "Mūsdienu pasauli esmu iemācījusies nodalīt no operas pasaules. Šī žanra tradīcijas patiesībā var lasīt kā vēstures piemērus.
Taču jautājums ir par to, kā mēs mūsdienās pasniedzam šo vēsturisko stāstu. Ir iespējams modernizēt operu tā, lai nepazaudētu tās būtību, vienlaikus padarot neproblemātisku. [..]
Piemēram, Čo-Čo-sanas gadījums: kāpēc mūsdienās mēs nevarētu runāt par viņu kā 22 gadus vecu sievieti, nevis 15 gadus jaunu meiteni?"
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X