Avangarda mūzikai veltītā raidījuma "Tāda mūzika" 23. izlaidums.

Tajā dzirdama īpaši LR3 ēteram ierakstīta britu brīvās improvizācijas veterāna Alana Vilkinsona (Alan Wilkinson) solo basklarnetes improvizācija, kā arī tiktāl nepublicēts skaņdarbs viņa gaidāmā trio albuma ar basistu Džonu Edvardsu (John Edwards) un bundzinieku Stīvu Noublu (Steve Noble). Kā min ietekmīgās koncerttelpas Cafe OTO pārstāvji, Vilkinsons ir vadoša figūra britu brīvajā improvizācijā. Viņš ir piedalījies Dereka Beilija pasākumu sērijā Company un spēlējis ar redukcionistu Radu Malfati, elektroakustiķi Tasosu Stamū, kā arī trokšņotāju Stefanu Javorzinu no grupas Skullflower, bet viņa pazīstamākie projekti ir pārspīlēti enerģiska un agtresīva frīdžeza ansambļi. Aktuālākais no tiem ir Vilkinsona trio ar britu improvizācijas vadošo ritma sekciju: bundzinieku Stīvu Noublu un basistu Džonu Edvardsu.

Kritiķis Dens Spaisers (Dan Spicer) no medija Jazzwise trijotnes mūziku nodēvējis par kauslīgu, brutālu un izcilu.

Raidījumu ievada fragments no komponista Teidži Ito (Teiji Ito) baleta Watermill. Līdzīgi kā visa Teidži Ito daiļrade kopumā, arī šis darbs izmanto ar rietumniecisku uztveri mazāk saskanīgas tradicionālās Japāņu mūzikas iezīmes, un padara tās vēl abstraktākas, lēnākas un ieskautākas periodiskā klusumā. Kopš 15. marta internetā bez maksas aplūkojama arī jauna dokumentālā filma The Cosmic Music of Teiji Ito, ko producējusi Berlīnes laikmetīgās mūzikas koncertsērija Kotraklang sadarbībā ar ES programmas „Radošā Eiropa” atbalstīto projektu REMAIIN. Filmu iespējams noskatīties, apmeklējot adresi kontraklang.de.

Tam sekojoši dzirdams arī austriešu komponista Georga Frīdriha Hāsa (Georg Friedrich Haas) veltījums minimālistam Stīvam Reiham. Šis darbs ir daļa no skaņdarbu cikla „Trīs veltījumi”, kas sacerēts diviem ar ceturtdaļtoņa atšķirību uzskaņotiem flīģeļiem – pianistam (konkrētajā gadījumā mūziķei Meibelai Kvanai (Mabel Kwan)) abi instrumenti jāspēlē vienlaikus.

Raidījumā izklāstītās pārmaiņas Hāsa personīgajā dzīvē iedvesmojušas kritiķus komponista daiļradē saskatīt jaunus uzsvarus, tostarp arī interesantus kontrastus starp minimālisma pamatnoskaņojumu un Hāsa estētiskajām prioritātēm kontrētajā darbā.

Raidījumu noslēdz viens no nesenākajiem austriešu elektroniskās mūzikas komponista un skaņu mākslinieka Floriana Hekera (Florian Hecker) darbiem. Kompocīzija Statistique Synthétique tapusi pēc vēsturiski nozīmīgās franču elektro-akustiskās studijas GRM pasūtījuma un ir dzirdama Ina GRM un austriešu izdevniecības Editions Mego kopīgi publicētā albumā līdzās čelllistes Okjunas Lī jaundarbam. Lai arī skaniski šis darbs rosina domāt par Hekera pakāpenisko atgriešanos pie mūzikas konvencionālākā šī jēdziena izpratnē, līdzās dažām citām pēdējo gadu publikācijām, tas tomēr pieder periodam, kurā visi Hekera audio darbi ir balstīti materiālā, kas sākotnēji paredzēts skaņu mākslas instlacijām.